Ekonomiassistent med inriktning leverantörsreskontran
Inflight Service / Ekonomiassistentjobb / Tibro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Tibro,
Hjo,
Skövde,
Karlsborg,
Tidaholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inflight Service i Tibro,
Skövde,
Härryda,
Göteborg,
Nyköping eller i
hela Sverige Inflight Service är ett av norra Europas ledande företag inom Travel Retail och Tax Free där vi arbetar med starka och välkända varumärken från internationella leverantörer. Våra kunder återfinns inom flygbolag, färjelinjer och flygplatser där vi tillhandahåller tjänster och lösningar inom inköp, packning, logistik/distribution och marknadsföring/försäljning. Vi äger och driver även en egen butikskedja på flygplatser och på färjelinjer under namnet Euroshop. Omsättningen 2010 var ca 2 miljarder SEK med ca 300 anställda i sex länder. Vårt huvudkontor är beläget på Arlanda flygplats och vår centrala packnings- och lagerenhet finns i Tibro.
Publiceringsdatum2014-09-03Dina arbetsuppgifterInflight Service syftar nu till att förstärka vår ekonomiavdelning vid vårt kontor i Tibro med en ekonomiassistent med fokus på administrationen av leverantörsfakturor. Dina arbetsuppgifter kommer att innebära scanning av fakturor samt distribution och slutattest av fakturor i vårt elektroniska fakturahanteringssystem, Medius. Du kommer även arbeta med vård och underhåll av leverantörsregistret samt attesträtter och behörigheter i Medius. I arbetsuppgifterna kommer det även ingå visst periodiserings- och avstämningsarbete samt betalning av leverantörsfakturor.
Tjänsten är inte färdig formad så det är det bra om du har en ödmjuk inställning inför förändrade arbetsuppgifter och är beredd på att även hugga in inom andra delar av ekonomiområdet. Det innebär också att det finns goda möjligheter att växa med tjänsten utifrån dina kunskaper och våra behov.
Vem är du?
Vi söker dig som har någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi, högskoleutbildning ses som meriterande. Du arbetar eller har tidigare arbetet på en ekonomiavdelning så du har en god förståelse för gällande redovisningsprinciper och är van vid att arbeta med moderna ekonomisystem. Har du erfarenhet av AX Dynamics och eller Medius ses även detta som meriterande. Vi förutsätter att du behärskar svenska och engelska samt är kunnig i Windows Office, primärt Excel.
Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och ser det som en självklarhet att du är serviceinriktad samt förstår vikten av både intern och extern service. Som person är det avgörande att du är noggrann, självständig och drivande. Du har ett strukturerat och pedagogiskt arbetssätt som gör att du kan hantera stressade situationer mycket väl.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder dig en möjlighet att arbeta på ett mycket spännande företag som är i ständig utveckling. Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig en stimulerande arbetsmiljö med ett motiverande och öppet arbetsklimat. Våra chefer och ledare motiverar, inspirerar och utmanar både personalen och organisationen med ett tydligt fokus att nå utmärkthet. Vi har alla en stolthet över det arbete vi utför, den kollega jag är och det bolag jag representerar.
Vi arbetar med ett löpande urval så vänta inte med din ansökan.
Tjänsten har tillträde omgående men för rätt person har vi möjlighet att vänta.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta HR Business Partner Annika Dahlin via
annika.dahlin@inflightservice.seVi eftersträvar en jämn könsfördelning på alla befattningar. Förutom jämställdhet eftersträvar Inflight Service en ökad mångfald på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika etnisk bakgrund. Utdrag ur belastningsregistret och kreditupplysning sker innan anställning.
Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningSå ansöker duSista dag att ansöka är 2014-09-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagInflight Service
AdressInflight Service
Fabriksgatan 3, Tibro
54323 .
KontorsadressFabriksgatan 3, Tibro
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 1984339
Observera att sista ansökningsdag har passerat.