Ekonomiassistent med inriktning leverantörsreskontra till globalt bolag!

Academic Work Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du i början av din ekonomikarriär och nyfiken på att lära dig mer? Eller har du kanske erfarenhet sedan innan men vill utvecklas vidare? Se då hit! Vi söker dig som är driven och trivs med att arbeta noggrant, strukturerat och lösningsorienterat till en spännande roll med start omgående. Välkommen med din ansökan redan idag - urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en ekonomiassistent med inriktning leverantörsreskontra. Vår kund är ett globalt bolag som verkar inom läkemedelsinnovation och har sitt kontor i centrala Stockholm.

Rollen innefattar uppgifter med fokus på leverantörsreskontra med allt från att hantera det dagliga inflödet av in- och utbetalningar, avstämningar, delaktighet vid månads- och årsbokslut samt kontakt med kunder och andra i organisationen. Du kommer tillhöra ett hjälpsamt team där du får goda förutsättningar att sätta dig in i arbetet.

Tjänsten är med start omgående och sträcker sig till slutet på oktober, med möjlighet till förlängning för rätt person. Vi ser att du är flexibel och gärna ställer upp och arbetar under intensiva semesterperioder. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

#

Du erbjuds

• Goda möjligheter att utvecklas i ett stöttande team!
• En möjligthet att samla på dig värdefull erfarenhet inom ekonomi!

ARBETSUPPGIFTER
• Hantera leverantörsfakturor
• Dagliga inflödet av in- och utbetalningar, uppföljning av betalningar med mera
• Kundservice via telefon och mail samt stöd mot organisationen i kundrelaterade frågor
• Inkasso- och påminnelsehantering
• Delta i bokslut med fokus på kontoavstämningar och periodiseringar

VI SÖKER DIG SOM
• Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller har arbetat med liknande arbetsuppgifter sedan innan
• Har goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

I denna process kommer vi lägga stort vikt vid dina personliga egenskaper.

#

Vi söker dig som är

#

• Kommunikativ
• Noggrann
• Struktuerad

Som person trivs du i en föränderlig miljö. Du är även en positiv och flexibel person som uppskattar att arbeta strukturerat tillsammans med andra härliga kollegor.

Övrig information

• Start: Omgående
• Omfattning: Heltid
• Placering: Kungsholmen, Stockholm

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15089764".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
7477943

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: