Ekonomiassistent med huvudinriktning leverantörsreskontra

SJR in Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR in Sweden AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Tyresö, Täby eller i hela Sverige

SJR har fått förtroendet att hjälpa vår kund med kontor i Hagastaden i centrala Stockhom med en konsult till deras reskontrateam. Detta är ett konsultuppdrag med start 4e mars och 6 månader framåt. För rätt person finns möjligheten att bli överrekryterad till vår kund därefter.

Vår kund är Skandinaviens ledande fastighetsutvecklare inom de sju snabbast växande storstadsområdena i Skandinavien; Stockholm, Göteborg och Malmö i Sverige samt Oslo, Bergen, Trondheim och Stavanger i Norge.

Publiceringsdatum
2024-01-19

Om tjänsten
Vi söker en erfaren reskontraekonom som gärna ska ha jobbat både med lev - och kundreskontra. För att
passa i vårt ekonomigäng behöver man vara en teamspelare och serviceminded. Vår vardag består av
många bolag och du behöver då ha kapacitet att ha många bollar i luften utan att bli stressad. Noggrannhet
och en positiv inställning är en förutsättning för att trivas hos oss. Vi är ett ekonomiteam med tre
redovisningsekonomer, fyra ekonomiassistenter, en koncernredovisare och en redovisningsansvarig samt en
ekonomichef.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent i detta team kommer du framför allt att arbeta i reskontrateamet.
Du kommer att ansvara för att flöden av in-och utbetalningar följer bolagets rutiner och
processer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen är:
• Hantera inkommande fakturor (lev)
• Hantera utgående fakturor (kund)
• Hantera betalningar
• Hantera påminnelser
• Hantera övrig administration som tillhör reskontran eller ekonomiassistentuppgifter
• Hantera bankavstämning och bankbokningar

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har lägst en gymnasieexamen inom ekonomi, gärna en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt mångårig erfarenhet inom reskontra. Du har lätt för att arbeta i och sätta dig in i olika system och är van vid en transaktionsintensiv verksamhet och är välbevandrad i Excel. Meriterande för tjänsten är erfarenhet av Xledger. Du kommunicerar obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska.

Dina personliga egenskaper
Som person är du driven, strukturerad och noggrann. Du har lätt för att samarbeta och trivs i ett företag som växer och där förändringar är ett välkommet inslag.

Så ansöker du
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-02-19.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "241".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SJR in Sweden AB (org.nr 556652-3980), http://www.sjr.se/

Kontakt
Malin Lindqvist
malin.lindqvist@sjr.se
076-64716 56

Jobbnummer
8406279

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR in Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR in Sweden AB: