Ekonomiassistent med fokus på reskontra sökes till utvecklande u

Bemannia Kontor / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Öckerö, Härryda eller i hela Sverige

Har du några års erfarenhet av reskontra? Finns du tillgänglig för start under feb-mars 2019? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan idag

Om uppdraget:

Vår kund är verksam inom offentlig sektor, med flera hundra engagerade och kunniga medarbetare, på över ett 20-tal orter i Sverige. Uppdragets omfattning är heltid och beräknas starta i feb-mars 2019 för att löpa på i ca 6-7 månader. Det kan finnas chans till förlängning. Vid en första telefonintervju kommer mer detaljerad information att ges.

Publiceringsdatum
2019-01-21

Arbetsuppgifter
I rollen kommer du bland annat att arbeta med reskontra samt hantera betalningspåminnelser, inkassokrav och reklamationer. I detta ingår även kontraktshantering och hyres- samt kundfakturering. För detta ser vi att du är strukturerad och har ett öga för detaljer såväl som helheten.

Du kommer också att svara på frågor rörande leverantör- och kundreskontran samt vara delaktig i att utveckla rutiner för ett smidigare arbete. Att ha en kommunikativ förmåga är därmed viktigt då du har interna och externa kontakter dagligen.

I arbetsuppgifterna ingår också att arbeta med kvartalsbokslut med tillhörande avstämningar samt att stötta övriga ekonomiverksamheten med vanligt förekommande arbetsuppgifter. Därför är det en förutsättning att du både kan jobba självständigt och i grupp samt har enkelt för att samarbeta.

Kvalifikationer
• Relevant utbildning inom ekonomi på lägst gymnasienivå eller likvärdig utbildning
• Minst 3 års erfarenhet av liknande roll inom reskontra
• Goda kunskaper i Excel och övriga MS Office
• Goda kunskaper i svenska, tal och skrift
• Meriterande om du är tillgänglig vid årsskiftet
• En merit med flytande kunskaper i engelska

Vad vi erbjuder dig:

Som konsult via oss på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler utvecklande uppdrag via oss. Hos oss får du chans att arbeta på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.

Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Varaktighet, arbetstid
ca 40h veckan Visstid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
HR

Företag
Bemannia Kontor

Adress
Bemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 155 11346 Stockholm

Jobbnummer
4566539

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor: