Ekonomiassistent med fokus på processutveckling till Shared Serv

Bravura / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2018-11-29

Företaget
Företaget är ledande inom kommunikationslösningar och hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Deras ambition är att vara ledande på alla sina marknader, vilket ger den bästa kundupplevelsen, hög kvalitet i näten och en kostnadseffektiv verksamhet. Här får du möjlighet att arbeta i en händelserik miljö i ett team där man har roligt på jobbet. Arbetet kan skifta och i utbyte får du värdefulla erfarenheter från ett stort företag och dess processer.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent arbetar du med den löpande leverantörsreskontran, vilket innebär att du har kontroll över fakturering, inbetalningar, påminnelser, inkasso, avstämningar och återbetalningar. I rollen ger du support såväl internt som externt och hanterar det dagliga inflödet av förfrågningar och ärenden gällande fakturor. Ditt fokus är att besvara frågor gällande status på fakturor samt att genomföra ändringar i systemet.

På sikt kommer en del av din roll även innebär att du arbetar med att förändra och förbättra de befintliga processerna som finns. Detta innebär att du kommer arbeta med teamet samt övriga delar av koncernen för att förbättra processerna inom leverantörsreskontraflödet. Du kommer att se över befintliga processer kopplat till leverantörsreskontraflödet, göra en analys samt sätta upp nya rutiner för hur man ska arbeta med dessa arbetsmoment och processer framåt. Som en naturlig del i arbetet förväntas du att ge förstklassig support och att komma med förslag hur interna processer kan effektiviseras och förbättras.


Kvalifikationer
• Eftergymnasialutbildning inom ekonomi
• Minst ett halvårs erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra
• Meriterande om du tidigare arbetat i SAP
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

Vi tror att du som person motiveras av förändringar, förbättringar och att se lösningar som bidrar till ett mer effektivt arbetssätt. För att lyckas i rollen tror vi att du som söker är en person som vill ta ansvar för ditt eget arbete och driva det självständigt framåt. Du är relationsorienterad och tycker om att ha många kontaktytor då du drivs av att bygga starka band med verksamheten och vågar ifrågasätta. För att trivas i rollen gillar du att ha tempo i ditt arbete och du kan snabbt ställa om efter nya förutsättningar. Du är lösningsfokuserad, har förmågan att ta egna initiativ och du är strukturerad i ditt arbetssätt.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Solna
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: <a href='https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772'>https://www.bravura.se/din-karriar</a>.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: leverantörsreskontra, Stockholm, SAP, service, reskontra, heltid, IT, administration, system, ekonom, ekonomiassistent, support, ekonomisupport, process, processförbättring, ekonomi

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Jobacker julia.jobacker@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4481417

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: