Ekonomiassistent med fokus på kundreskontra

Maxkompetens Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Detta är en spännande roll i ett växande företag där det finns mycket goda möjligheter för dig som junior ekonom att kompetensutvecklas och växa i din roll eller för dig som är mer senior att få arbeta med det du tycker är kul.

Publiceringsdatum
2024-02-28

Arbetsuppgifter
I rollen som ekonom kommer du i första hand arbeta med samtliga bitar inom kundreskontra. Arbetsuppgifterna kommer innefatta följande:

• Att lägga upp kunder.
• Hantering av inbetalningar, påminnelser och bestridande.

Du kommer sitta i fina, fräscha lokaler där en prestigelös och öppen kultur råder samt arbeta med kompetenta och jordnära kollegor som värdesätter ett gott samarbete.

Profil
Vi söker dig som har baskunskaper i ekonomi samt arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent eller motsvarande. Du har baskunskaper av kund- och leverantörsreskontra, fakturahantering, samt en administrativ förmåga att hantera utredningar och felsökningar. Det är meriterande om du har kunskaper i Agresso, men det är inget krav.

Som person är du noggrann, effektiv och du har ett gott sinne för service. Du är en lagspelare som tycker om att arbeta i grupp, men trivs också med självständigt arbete. Det viktigaste är att du gillar en dynamisk arbetsmiljö och har en förmåga att binda ihop det med återkommande arbetsuppgifter och tydliga rutiner. Du är inte rädd för att hugga i där det behövs och du trivs med administrativa uppgifter.

Vidare behöver du vara bra på att kommunicera då du kommer ha kontinuerlig kontakt internt men även externt med kunder och leverantörer. Du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Vi erbjuder dig
Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor.

Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss!

Övrig information
• Placeringsort: Liljeholmen.
• Arbetstid: Vardagar 8-17, med möjlighet till flex.
• Omfattning: Tillsvidare med tillämpad provanställning som inhyrd konsult.
• Lön: Individuell lönesättning.
• Start: 1/4 eller enligt överenskommelse.

För den här tjänsten kommer du till en början arbeta som konsult via Maxkompetens på plats hos Advania med möjligheter till fast anställning hos kund efter en tids inhyrning. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Jonna Alm på telefon 073 540 59 50.

Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Företaget
Advania är inte som andra techbolag - Det som gör oss speciella är inte bara de tjänster och produkter vi erbjuder, utan människorna bakom dem. Det är självledarskapet, vår tillförlitlighet i allt vi gör och det fantastiska förtroende vi har för varandra som gör skillnad.

Vi tror på att ta beslut nära våra kunder, för det är då som vi verkligen förstår deras behov. Vi ger våra medarbetare ett stort ansvar att agera, vi är nämligen övertygade om att med ansvar kommer engagemang och utrymmet att utvecklas.

Läs gärna mer på: https://www.advania.se/

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "9414".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Maxkompetens Sverige AB (org.nr 556647-6957), http://www.maxkompetens.se

Kontakt
Jonna Alm
jonna.alm@maxkompetens.se
+46 73 540 59 50

Jobbnummer
8502162

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Sverige AB: