Ekonomiassistent med fokus kundreskontra i söderort- långt uppdr
Jurek Rekrytering & Bemanning / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
Publiceringsdatum2016-03-15Dina arbetsuppgifterVår kund är ett stort bolag inom infrastruktur och säkerhet och vi söker nu en duktig ekonomiassistent då en i vårt team går på föräldraledighet.
Brinner du för siffor och utvecklande affärer? Är du positiv, social och har lätt för att kommunicera? Vill du arbeta med ett starkt varumärke och ett framgångsrikt bolag? Vill du bidra till att göra våra kunder nöjda? Då kan detta vara jobbet för dig!
Vi söker dig som vill arbeta som ekonomiassistent i vårt team som består av sex personer. Du kommer ha tätt samarbete med våra kunder, våra verkstäder, redovisning och leverantörsreskontra och rapporterar till vår redovisningschef. I din roll kommer du på ett självständigt sätt arbeta med kundreskontraflöden i vårt affärsystem IFS.
Du kommer till exempel att
• Hantera kundinbetalningar, påminnelsehantering och inkasso
• Fakturahantering
• Leverantörsreskontran
• Ansvara och delta i förbättringsprojekt inom bolaget och dess processer
• Hantera och utveckla kontakten med kunder
Vem är du?
Vi tror att du är minst gymnasieekonom och har tidigare erfarenhet från kundreskontra och leverantörsreskontra.
Du är en van datoranvändare och har goda kunskaper i MS Office. Då vi arbetar i IFS är det meriterande men ej ett krav om du tidigare arbetat i systemet.
Det är viktigt att du är självgående i din roll som ekonomiassistent och snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter.
Som person är du ödmjuk, har en god kommunikationsförmåga samt har en bra känsla för lagarbete. Du trivs med att jobba i en föränderlig miljö och är van att arbeta mot deadlines. För att klara av dina arbetsuppgifter ser vi även att du är strukturerad och noggrann i ditt arbete.
Som person är du handlingskraftig, självgående och ansvarsfull. Du sätter alltid kunden i första rummet och brinner för siffror. Du är energisk och fokuserad och gillar att ha många parallella arbetsuppgifter. Vidare är du en glad och positiv person med nära till skratt.
Du erbjuds
Detta är en konsultinhyrning med start omgående och som löper på fram till augusti/september 2017. Vi ser gärna start relativt omgående men har överseende för viss uppsägningstid.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Nina Grundström på
nina.grundstrom@jurek.se .
Observera att vi ej tar in ansökningar via mail. Vänligen sök tjänsten via
www.jurek.se .
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-29
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3451
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNina Grundström
nina.grundstrom@jurek.seFöretagJurek Rekrytering & Bemanning
AdressJurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2726324
Observera att sista ansökningsdag har passerat.