Ekonomiassistent med focus på leverantörsreskontra

SJR / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

För kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra. Uppdraget är med start omgående och sträcker sig till och med januari 2019. Möjlighet till semester finns i augusti. Kunden har sina lokaler på Lidingö.

Du kommer att ingå i en grupp om ca fem personer och stötta upp gruppen i arbetsuppgifter gällande kund- och leverantörsreskontra.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

• Läsa in fil med lev.fakturor från gamla försystem till Navision
• Hantera & kontera lev.fakturor i leverantörsreskontra flödet
• Hantera samt bokföra utgående betalningar
• Hantera samt bokföra inkommande betalningar (kundreskontra)
• Inläsning av order/kundfakturor från försystem till Navision
• Hantera Selfbillingprocess (självfakturering)
• Påminnelseprocessen (från utskick av påminnelsebrev, fakturakopior till inkasso och reglering)
• Hantera gemensam finance mail där kunder & leverantör skickar frågor

Vem är du?

För att passa i rollen har du minst en gymnasieutbildning inom ekonomi samt 2-5 års erfarenhet av likande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du tidigare arbetat i Navision. Därtill är du van vid att arbeta i Excel och är flytande i både svenska och engelska (både tal och skrift).

I denna process kommer stor vikt läggas vid personlighet. Du som söker denna tjänst är noggrann och strukturerad. Vidare är du driven, analytisk och trivs med att lösa problem. Eftersom du arbetar i nära kontakt med både kunder och kollegor tror vi att du har en god samarbetsförmåga.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Publiceringsdatum
2018-05-22

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Levin emma.levin@sjr.se Telefonnummer: 08-407 55 70

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
4158016

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: