Ekonomiassistent med erfarenhet av redovisning till Intertek i K

KFX HR-partner Stockholm AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Stockholm AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Om tjänsten
För Interteks räkning söker vi nu dig som har erfarenhet av fakturering, kundreskontra och kundfodringar. Detta är tjänsten för dig som har tidigare erfarenhet från en större organisation och därmed arbetat med höga volymer inom området. Du trivs i en internationell och föränderlig miljö, där både teamarbete och självständighet är viktiga komponenter!

Om företaget
Många konsumenter, företag och organisationer känner oro över att tillverkningen av produkter och leveransen av tjänster potentiellt kan påverka arbetstagare, samhälle, säkerhet och miljö negativt. Intertek har utvecklat en rad riskbaserade ledningsverktyg och revisionslösningar för att bedöma och jämföra leverantörer, för att på så vis hjälpa företag och organisationer att hantera och följa upp status i sina leverantörskedjor. Genom deras tjänster inom allt från revision, inspektion, provning, utbildning och konsultation till kvalitetssäkring och certifiering bidrar de till att öka värdet på deras kunders produkter, processer och system. Med ett nätverk av fler än 1 000 laboratorier och kontor och över 40 000 anställda i mer än 100 länder hjälper de företag att lyckas på den globala marknaden.

Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent ingår du i ett ekonomiteam och rapporterar direkt till Finance Manager. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå i:

• Behandla nationella och internationella inkommande betalningar
• Säkerställa korrekt och snabb insamling av pengar enligt rådande metoder
• Bearbeta kundfakturor och hantera fakturafrågor på ett rättvist och korrekt sätt
• Bearbeta brevskrivningar och processa insamlingsfiler
• Genomföra kreditkontroller för nya och befintliga kunder enligt kreditpolicy
• Verifiera, registrera och bearbeta leverantörsfakturor för betalning

I denna roll kommer du att ha mycket kontakt med kunder på telefon. Du kommer även ha ett nära samarbete med försäljnings- och ledningsgrupper, för att felsöka ordningsproblem och tvister.

Kvalifikationer
för att vara kvalificerad för denna tjänst ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom redovisning och cirka 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har tidigare erfarenhet av en kundreskontra, kundfodringar och kreditkontroll. Då detta är ett konsultuppdrag på initialt 6 månader är det viktigt att du snabbt kan komma in i arbetsuppgifterna, vilket vi tror kräver att man känner sig trygg inom området. Du är van att arbeta mot deadlines och har erfarenhet från stora organisationer. Ett krav för tjänsten är att du, utöver svenskan, har utmärkta kunskaper i det engelska språket.

Som person ser vi gärna att du är en riktig "doer", som inte är rädd för att arbeta i en föränderlig och innovativ miljö! Du arbetar gärna självständigt men hela tiden med en närvarande teamkänsla och en prestigelöshet. En förutsättning för att trivas i rollen är att du är kommunikativ och tycker om att ta kontakt både med kunder och kollegor.

Det är meriterande om du även har tidigare erfarenhet från ekonomisystemet IFS samt leverantörsfodringar.

Övrigt
Tillträde för tjänsten är omgående och uppdraget sträcker sig 6 månader framåt, med chans till förlängning. Detta är ett konsultuppdrag och du kommer att vara anställd av KFX HR-partner. Då vi går igenom ansökningarna löpande rekommenderar vi dig att skicka in ditt CV redan idag!

Vid frågor, välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linnea Hägg på 08-663 99 00.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2018-08-30

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-30
Ange följande referens när du ansöker: 3384
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linnea Hägg

Företag
KFX HR-partner Stockholm AB

Adress
KFX HR-partner Stockholm AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm

Kontorsadress
Sturegatan 38

Jobbnummer
4318791

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Stockholm AB: