Ekonomiassistent med erfarenhet av momsrapportering

Experis Finance Huvudkontor / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Malmö, Staffanstorp, Lund, Trelleborg, Landskrona eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2015-10-26

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en ekonomiassistent för konsultuppdrag till ett koncernbolag. Kunden finns ett par kilometer utanför centrala Malmö. Uppdraget är på heltid, startar som allra senast den 16 november och pågår minst till och med 30 juni 2016.

Arbetsuppgifterna består bland annat av:

• Konteringar av fakturor
• Frågor Shared Service Center (SSC) på leverantörsfakturor
• Mottagning av leverantörsfakturor som kommit till kunden för vidarebefordran till SSC
• Påminnelser för vidarebefordran till SSC
• Ombokningar fakturor på detaljnivåer
• Momsrapportering för Sverige och ett par länder till
• Periodisk rapport
• Registrerar arbetsgivaravgifter hos skattemyndighet
• Skapar workflows for manuella betalningar (HR & Skatt)
• Förbereda journaler

Vem är du?
Du har goda kunskaper inom såväl svensk som utländsk momsredovisning, periodiseringar, löpande bokföring och har tidigare arbetat i SAP. Du har gymnasial ekonomisk utbildning samt några års erfarenhet av självständigt ekonomiarbete. Det är ett krav att du är tillgänglig senast 16 november.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och vi verkar inom segmentet chef/specialist.

Vi kan erbjuda:
• Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö.
• Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag.
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.

Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Kontaktperson för detta jobb
För dessa tjänster ansvarar konsultchef Dino Elezovic. Tjänsterna är tänkta att tillsättas omgående. Ansök snarast via länken till höger. Har du ytterligare frågor är du välkommen ringa 042-371631.

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Dino Elezovic +4642371631

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2496069

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: