Ekonomiassistent med erfarenhet av löner

SJR AB Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB Göteborg i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

SJR söker för kunds räkning en ekonomiassistent för uppdrag med start omgående. För rätt person finns möjlighet till anställning hos företaget på sikt. Företaget har nyrenoverade lokaler i Viared strax utanför Borås.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
Som ekonomiassistent kommer du att samarbeta med finanschef och Controller på bolaget. Bolaget ingår i en internationell koncern som består av ett flertal både små och stora företag. Rollen som ekonomiassistent innebär ansvar för kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, skatt och momsavstämning  samt löneadministration för ca 70 personer vilka både är kollektivanställda och tjänstemän. I rollen ingår även viss internfakturering där du är ansvarig för att fakturorna bokförs på rätt kostnadsställe. Företaget arbetar i Garp och det är viktigt att du är van att använda Excel som arbetsredskap. Då bolaget har leverantörer utomlands är det viktigt att du är bekväm i engelska, framförallt i skrift.

Vi tror att du har relevant utbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Som person är du noggrann och har ett heltidstänk. Du kommer att sitta i öppet landskap vilket ställer krav på integritet och professionalism.

Ytterligare information om uppdraget
Behovet hos kund är på lång sikt och för rätt person finns möjlighet till anställning framöver. Uppdraget beräknas starta omgående och är på heltid. Arbetstiderna är mellan 8-17.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Caroline Karlsson på telefonnummer 031-333 54 71. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2016-01-28

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Karlsson +46 031 333 54 71

Företag
SJR AB Göteborg

Adress
SJR AB Göteborg
Kungsgatan 48B
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 48B

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2639794

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB Göteborg: