Ekonomiassistent med erfarenhet av lönehantering

Maxkompetens Konsult AB / Ekonomiassistentjobb / Ljungby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Ljungby, Älmhult, Hylte, Alvesta, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Ljungby, Älmhult, Hylte, Alvesta, Värnamo eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2014-08-13

Arbetsuppgifter
För vår kunds räkning söker vi nu en engagerad och nyfiken ekonomiassistent till vår kund i Ljungby kommun. Vår kund är ett medelstort bolag inom tillverkningsindustrin som nu behöver förstärkning till sin ekonomiavdelning. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning och kommer att inledas med sex månaders provanställning via Maxkompetens , för att sedan övergå till en anställning hos vår kund.

I rollen som ekonomiassistent kommer dina arbetsuppgifter främst bestå av:

• löpande redovisning
• fakturering
• in- och utbetalningar
• scanning av leverantörsfakturor
• avstämningar
• vara behjälplig vid bokslut
• rapporteringar till Skatteverket
• van vid kravhanteringar
• hantera löner i lönesystemet Kontek

Profil
Vi söker dig som har en utbildning som gymnasieekonom eller motsvarande, och har några års erfarenhet i rollen som ekonomiassistent. Du har även erfarenhet från lönehantering och har goda avtalskunskaper, främst inom Unionen och Teknikavtalet. Det är meriterande om du har erfarenhet från affärssyetemet Monitor, samt lönesystemet Kontek.

Som person är du noggrann, arbetsam och sifferintresserad. Du har en god samarbetsförmåga, är förtroendeingivande, serviceminded, lösningsfokuserad, energisk och vi tror att du är en person som gärna bidrar till en god och trivsam stämning på arbetsplatsen.

Start: Omgående eller enligt överenskommelse.
Arbetsplats: Ljungby kommun
Arbetstid/omfattning: Heltid, dagtid
Lön: Individuell lön

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan redan idag via vår hemsida www.maxkompetens.se .

Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Maxkompetens startade 2003 och har kontor på sex orter i Sverige. Vi är ett av Sveriges ledande företag för uthyrning av studenter och akademiker och har en stor del av vår verksamhet riktad mot teknik och industri. Vi tillsätter årligen över 1 000 jobb och har ca 250 konsulter ute på uppdrag varje dag.

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-14
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2812
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Lindberg 0470-788051 kristina.lindberg@maxkompetens.se

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Adress
Maxkompetens Konsult AB
Framtidsvägen 12
35196 Växjö

Kontorsadress
Framtidsvägen 12, Växjö

Jobbnummer
1962326

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: