Ekonomiassistent med erfarenhet av lönehantering
Academic Search International AB Stockholm / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Search International AB Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige SSL International plc, som är noterat på Londonbörsen, är tillverkare och distributör av hälsoprodukter som säljs till konsumentmarknader världen över. SSL har totalt 5 300 anställda, verksamma via lokala kontor i över 35 länder, och har en bred portfölj av konsumentprodukter med världsledande varumärken såsom Scholl och Durex.
SSL Healthcare Nordics, med huvudsäte i Stockholm, söker nu en ekonomiassistent med erfarenhet av lönehantering!
SSL erbjuder en internationell miljö på ett globalt välkänt företag. Den nordiska organisationen har genomgått stora förändringar senaste året och det är ett arbete som ständigt fortgår och som du kommer att bli en viktig del av. Till den här tjänsten söker vi dig som vill vara med och utveckla SSL och bidra till företagets fortsatta framgång.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Du kommer att tillhöra den nordiska finansavdelningen och kommer att rapportera till den nordiska redovisningschefen. Löneadministrationen för all personal i Sverige, Norge och Danmark sköts av en extern leverantör men vissa lönerelaterade uppgifter utförs internt.
SSL Healthcare befinner sig i ett förändringsskede och det pågår många projekt med syfte att förbättra våra rutiner – ett arbete som du kommer att vara delaktig i.
Bland dina arbetsuppgifter kan nämnas:
• löpande kontakt med leverantörerna av vår tids- och lönehantering.
• löpande redovisning och balansavstämning av lönerelaterade poster, skatter, sociala avgifter
• viss administration av anställningsavtal, försäkringar och pensioner
• löpande samarbete med HR
• aktivt deltagande i förändrings- och projektarbete inom finansavdelningen
Publiceringsdatum2009-02-11ProfilDu som söker den här tjänsten har självständigt skött lönehantering från A till Ö. Du har på egen hand hanterat alla moment från tidrapportering till avstämning av lönerelaterade poster. Du är utbildad gymnasieekonom alternativt har läst en eftergymnasial utbildning inom löneadministration. För att vara aktuellt för tjänsten så har Du ett par års erfarenhet av löneadministration med kompetens inom områden som innefattar tidrapportering, lön, kollektivavtal (Handels respektive Unionen) reseräkningar, pension, förmåner, försäkringar och tjänstebilar.
Goda kunskaper i engelska, såväl skriftligt som muntligt, är ett krav.
I och med att företaget befinner sig i en förändringsfas så är det mycket viktigt att du är förändringsbenägen och självständigt kommer med förändrings- och förbättringsförslag som du ser i ditt jobb. Som person har du en väl utvecklad social kompetens, du är självgående och vill se resultat av ditt arbete. Tjänsten kräver en person som är noggrann och strukturerad i sitt arbetssätt. Att du är en van användare av Microsoft Office ser vi som en självklarhet, erfarenhet av SAP är meriterande men ej ett krav.
Om tjänsten: Tjänsten är belägen i Solna i Stockholm och du kommer att börja så snart som möjligt.
Så här söker du tjänsten:
Du ansöker till tjänsten genom att gå in på länken:
http://www.appsgate.com/asi/kssl1.nsf/web.nysokandesom tar dig till ett anmälningsformulär där du fyller i kontaktuppgifter och bifogar personligt brev och CV. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Brune Tavell (08-555 15 717) eller Susanne Berggren (08-555 15 724) på Academic Search, som hjälper SSL Healthcare med denna rekrytering. Sista ansökningsdagen är den 25 februari.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
KontaktSusanne Berggren
FöretagAcademic Search International AB Stockholm
AdressAcademic Search International AB Stockholm
Kungsgatan 5
11143 STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-555 157 00
Jobbnummer 399433
Observera att sista ansökningsdag har passerat.