Ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra

SJR AB / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB i Helsingborg, Bjuv, Höganäs, Landskrona, Ängelholm eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Just nu söker vi en självgående, strukturerad ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra hos en intressant kund som är inne i en expansiv fas. Detta är ett konsultuppdrag med omgående start och initialt på 3 månader med chans till förlängning. 

Publiceringsdatum
2016-03-01

Dina arbetsuppgifter
Leverantörsreskontra Momshantering Viss kundreskontra Intrastatrapportering Fakturascanning Lagerhantering Betalningar
Din personlighet

Du är en nyfiken person som verkar strukturerat och proaktivt i ditt arbetssätt. Du är van vid snabba ryck och har inga problem med att stundtals agera "brandsläckare", även om målet är ordning och reda. Ditt driv gör att du konstant får saker och ting gjorda och du har pondus och skinn på näsan att hantera en lite tuffare, men hjärtlig jargong.

Lämplig bakgrund:

Du har någon form av ekonomisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet och räds inte hårt arbete. Du bör ha jobbat som ekonomiassistent i minst 3 år och är intresserad av utveckling inom området. Ditt IT-intresse är relativt stort och du kommer gärna med förbättringsförslag och effektiviseringsåtgärder, utan att för den sakens skull köra över någon. Har du vana av att jobba inom en nordisk miljö, framförallt med norsk handel, så anses det meriterande. Vår kund jobbar i Axapta så du har (mer än) gärna erfarenhet av det affärssystemet.

Så ansöker du
Låter detta uppdrag intressant? Skicka gärna in din ansökan omgående då vi arbetar med löpande urval. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta Elina Alkesund på 040-665 51 03.

Konsult hos SJR

Som konsult hos SJR ska du drivas av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.   Som konsult hos SJR har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Varaktighet, arbetstid
Start omgående Start omgående

Ersättning
SEK

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elina Alkesund +46 406655103, +46 704715927

Företag
SJR AB

Adress
SJR AB
Box 7420
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, 4tr

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2698309

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB: