Ekonomiassistent med erfarenhet av kundreskontra

SJR AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Kungsbacka eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 500 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg.
Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef- och specialistnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Nu söker vi för vår kunds räkning en ekonomiassistent med erfarenhet av kundreskontra. Tjänsten är på heltid med start i början på april. Du kommer att börja som konsult hos oss på SJR och för rätt person är avsikten att tjänsten efter 6 månader ska övergå i anställning hos kund. Vår kund sitter i fräscha lokaler i centrala Göteborg.

Vad innebär rollen och vem söker vi? I rollen som ekonomiassistent kommer du att ingå i ett team om 3 personer och din främsta uppgift kommer att vara att ha hand om vår kundreskontra. Rollen innebär mycket rutinarbete så som kredithantering, påminnelsehantering samt kontakt med sales operations. Du kommer ha mycket kontaktytor och vi ser gärna att du har ett kredit- och risktänk.

För att passa i rollen krävs en eftergymnasial ekonomiutbildning samt några års erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter. Som person är du driven, noggrann och strukturerad samt kommunikativ i ditt arbete. Du är även social och trivs i en grupp med mycket teamkänsla. Arbetet innebär en del internationella kontakter varför god engelska är ett krav. Har du erfarenhet av AX-Dynamics är detta meriterande.

Ytterligare information om uppdraget Tjänsten är på heltid med start i början på april. Du kommer att börja som konsult hos oss på SJR men för rätt person är avsikten att tjänsten efter 6 månader ska övergå i anställning hos vår kund. Arbetstiderna är 8-17 med viss flextid.

Din ansökan Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Hanna Niklasson 031-333 54 73. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Konsult hos SJR Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-03-09

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Niklasson 0313335473

Företag
SJR AB

Adress
SJR AB
Box 7420
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, 4tr

Jobbnummer
3365167

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB: