Ekonomiassistent med erfarenhet av krav- och kredithantering

Experis Finance Huvudkontor / Ekonomiassistentjobb / Växjö
2015-07-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent med erfarenhet av krav- och kredithantering" (publicerad 2015-08-04) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Växjö, Uppvidinge, Lessebo, Hylte, Emmaboda eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Bixia är ett av Sveriges största elhandelsföretag. Vi växer ständigt och har idag över 250 000 kunder och en omsättning på cirka 2,3 miljarder. Vi ägs av tio regionala bolag, vilket ger oss en stark lokal förankring. Vi arbetar aktivt för utvecklingen av närproducerad förnybar el och är ett av de elhandelsbolag som köper in mest småskaligt producerad el i Norden. Energibranschen står inför många spännande utmaningar där vårt fokus är att vara en fortsatt stark och långsiktig aktör på den svenska och nordiska elmarknaden.

Publiceringsdatum
2015-07-07

Dina arbetsuppgifter
I vår uthyrningsverksamhet i Växjö söker vi en reskontra-, krav- och kredithandläggare. Du kommer att vara uthyrd via Experis och arbeta på Bixia som är lokaliserade i trevliga lokaler i centrala Växjö. Du kommer att tillhöra deras redovisningsavdelning och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:

• Kundinbetalningar och utbetalningar
• Leverantörsreskontrahantering
• Besvara frågor rörande kund- och leverantörsreskontra
• Depositionshantering
• Konkurshantering/rekonstruktioner
• Samarbete med inkassoleverantör
• Diverse löpande redovisningsuppgifter
• Telefonkontakt både externt och internt
• Övriga tillhörande administrativa arbetsuppgifter för avdelningen

Detta uppdrag är på heltid och beräknas pågå under perioden 20150810-20160228. För rätt person finns goda möjligheter till anställning på Bixia.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet från ekonomiarbete och då gärna specifik erfarenhet av reskontra och krav- och kredithantering. Du kan vara nyexaminerad civilekonom med viss praktisk erfarenhet eller ha flerårig erfarenhet från ekonomiarbete på redovisningsavdelning. Du har god datorvana med goda kunskaper i excel och du har lätt för att lära dig nya system.

Som person är det viktigt att du är ordningssam och noggrann samtidigt som du kan arbeta effektivt. Du är lättlärd och har förmåga att snabbt ta till dig ny information. Du har en känsla för god service och kan hantera även obekväma samtal utan att göra avsteg från regler och rutiner.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker ovan nämnda tjänst genom att registrera ditt CV på vår hemsida www.experis.se . Gå sedan in på den aktuella tjänsten och klicka på "ansök" länken. För mer information om jobbet är du välkommen att kontakta Charlotte Gustafsson via tel. 0470-74 55 90. Tillsättningen sker löpande så sök tjänsten så snart du kan.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Gustafsson 0470-74 55 90

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2347998

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: