Ekonomiassistent med erf. av representations- och momsregler!
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du tidigare erfarenhet av representations- och momsregler? Vill du ha ett givande och ansvarsfullt arbete inom leverantörsreskontra? Vi på Adecco Finance & Legal söker dig som tycker att ekonomi är roligt och som vill jobba i en roll som ekonomiassistent hos vår kund på Hisingen!
Hur ser din arbetsdag som ekonomiassistent ut?
Du kommer att arbeta med leverantörsreskontra på vår kunds ekonomiavdelning. Arbetet kommer huvudsakligen att innebära att verifiera inkommande scannade leverantörsfakturor, kontera leverantörsfakturor, returnera ofullständigt märkta fakturor, stöttning av godkännare och attesterare samt ansvara för avvikelsehantering. Tjänsten innefattar även arbete gällande representations- och moms regler.
Vår kund står inför ett systembyte för hantering av leverantörsfakturor vilket innebär att du tillsammans med projektgruppen kommer att ansvara för att utveckla och förbättra arbetsrutiner samt utföra tester av det nya systemet. Rollen innefattar såväl interna kontakter som externa.
Tjänsten är ett uthyrningsuppdrag beläget hos vårt kundföretag på Hisingen. Tjänsten kommer att tillsättas 17 februari 2014 och pågå fram till årsskiftet 2014/2015. För rätt person finns det goda möjligheter till förlängning och ev. även till direkt anställning ute hos vår kund. Arbetets omfattning är på heltid, vardagar 8-17.
Vem trivs här?
Du som har arbetslivserfarenhet av leverantörsreskontra samt har tidigare arbetat och känner dig trygg med dina kunskaper kring representations- och mons regler kommer att passa bra på detta uppdrag. Har du dessutom varit med vid ett tidigare systembyte kommer dina kunskaper därifrån komma väl till pass.
Är du en serviceinriktad, strukturerad och noggrann person med god samarbetsförmåga är detta jobbet för dig. Rollen kräver att du har ett gott siffersinne, är tålmodig, strukturerad och driven samt har en god social kompetens och därmed har lätt för att samarbeta med andra. Viktigt är även att du är förändringsbenägen och initiativtagande.
Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Publiceringsdatum2014-01-10Arbetstider och omfattningHeltid
Så ansöker duAnsöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLiina Fagerberg 031 7254533
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Götgatan 11
41105 GÖTEBORG
Jobbnummer 1745876
Observera att sista ansökningsdag har passerat.