Ekonomiassistent med bred erfarenhet till New World Internationa
Andara / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2018-10-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent med bred erfarenhet till New World Internationa" (publicerad 2018-10-29) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Andara i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Till New World Internationali Årsta önskarvi omgående rekrytera en självgående och strukturerad ekonomiassistent.Är du i början av din karriär, har jobbat några år med brett redovisningsarbete och är sugen på en ny utmaning där du får möjlighet att självständigt ansvara för redovisningen i ett antal av bolagen inom företagsgruppen?
New World International AB ingår i en familjeägd företagsgrupp som bland annat bedriver hotell- och restaurangverksamhet (Crystal Plaza, 2Home Hotels och Lejondals Slott i Bro), grossistverksamhet (Arno Holm Matgrossisten) och fastighetsförvaltning. New World Internationals huvudsakliga uppdrag är att förse de andra bolagen i gruppen med ekonomitjänster och övrig administration. New World International består idag av 3 medarbetare med kontor i Årsta.
Publiceringsdatum2018-10-05Dina arbetsuppgifterTill ekonomiavdelningen på New World International söker vi en ekonomiassistent på heltid. Det är en bred roll som erbjuder stor variation med ansvar för redovisningen från ax till limpa i ett antal av företagsgruppens bolag.
Arbetsuppgifterna kommer främst att vara:
• Löpande bokföring och avstämningar
• Kundreskontra
• Leverantörsreskontra
• Månads- och årsbokslut
• Periodiseringar och avskrivningar
• Löner
Du rapporterar direkt till ekonomiansvarig på New World International.
KvalifikationerEtt krav för att axla rollen som ekonomiassistent på New World International är att du har en gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi. Du har minst 3 års erfarenhet av självständigt arbete inom ekonomi och redovisning och det är meriterande om du har arbetat i affärssystemet Hogia.
Förutom löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra är det viktigt att du har erfarenhet av att jobba med kontoavstämningar och periodiseringar/avskrivningar.
• Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav
• Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav
Dina personliga egenskaperFör att trivas i rollen som ekonomiassistent tror vi att du är strukturerad och gillar ordning och reda. Som person är du noggrann och trygg. Du har förmågan att självständigt analysera uppkomna problem och prioritera ditt eget arbete. Du har god samarbetsförmåga och bidrar till ett bra samarbetsklimat i arbetsgruppen. Du tar ansvar för ditt uppdrag och levererar alltid i rätt tid. Det är vidare viktigt att du snabbt kan sättadig in i och lära nya arbetsuppgifter. Du bör vara en prestigelös person som kan hjälpa till där det behövs.
Direktrekrytering
• Tillsättning: så fort som möjligt eller enligt överenskommelse
• Omfattning: heltid
• Placering: Årsta
För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på
linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varför jobba med oss?
På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och våra kunder.
• AnställningsförmånerVi erbjuder marknadsmässiga löner och semesterersättning. Din anställning omfattas givetvis även av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.
• Medryckande medarbetaraktiviteterVi är måna om att du ska känna dig delaktig. Därför anordnar vi regelbundet varierande och roliga aktiviteter för våra medarbetare.
• Hos oss blir du sedd och hördVi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Gadd
linda.gadd@andara.se 072-019 92 09
FöretagAndara
AdressAndara
Järnvägsgatan 36
13154 Nacka
KontorsadressJärnvägsgatan 36, Nacka
Jobbnummer 4386777
Observera att sista ansökningsdag har passerat.