Ekonomiassistent med ansvar kundfakturaprocessen

Scanreco / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scanreco i Stockholm

Scanreco, ett företag inom tillverkningsindustrin, som för närvarande har kontor i Årstaberg, men kommer att under hösten 2016 flytta till en nyrenoverad och större lokal i Sätra. Scanreco tillverkar system för professionell radiostyrning av kranar och andra industriella applikationer för den globala marknaden.

Visionen för bolaget är att vara den ledande globala aktören för professionell fjärrstyrning.

Affärsidén är att erbjuda våra kunder säkra, innovativa, tillförlitliga och kostnadseffektiva system för professionell fjärrstyrning.

Scanreco söker en driven och initiativtagande Ekonomiassistent med ansvar för kundfakturaprocessen. Du ingår i en ekonomiavdelning bestående av 4 medarbetare: 1 CFO, 1 Redovisningschef och 2 Ekonomiassistenter. Du sitter i trevliga lokaler tillsammans med sammantaget cirka 100 medarbetare.

Tjänsten är en rekrytering med start i mitten på januari 2016.

Publiceringsdatum
2015-12-23

Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomiassistent på Scanreco har du ansvar för kundfakturaprocessen. Du har ansvar för hela flödet inom kundreskontra vilket innebär arbetsuppgifter så som kundfakturering, inbetalningar, påminnelser och krav, månadsavstämningar. Du är även behjälplig med leverantörsfakturaprocessen. Du har betydande kontaktyta externt gentemot kunder - svenska som utländska - och du har även betydande kontaktyta internt mot berörda kollegor, framförallt inom Marknad. Du välkomnas till en positiv och drivande ekonomiavdelning där man tar ansvar för sitt arbete men samtidigt stöttar varandra.

Som Ekonomiassistent hanterar du exempelvis:

Ansvara för den dagliga kundfaktureringen av utleveranser, krediteringar till kund och distribution av kundfakturor (email eller per post) Ansvara för daglig bokföring av kundinbetalningar i olika valutor Ansvara för daglig bevakning och uppföljning av förfallna kundfakturor (åldersanalyser) inklusive utskick av betalningspåminnelser till kunder Ansvara för daglig avstämning av kundreskontra och andra kundrelaterade balanskonton, t ex förskott från kunder och osäkra kundfordringar Vara Sälj- och Marknadsavdelningen behjälplig vid uppdatering av kundregister. Ansvar för att driva och vidareutveckla kundfakturaprocessen. Det förväntas att du kommer med förslag och idéer kring hur ekonomiprocesser kan förenklas och förbättras. Aktivt delta i månads- och årsbokslut Mycket kontakt med kunder via telefon och mail Stötta upp på leverantörsreskontraprocessen
Det här är tjänsten för dig som arbetat som Ekonomiassistent sedan tidigare och vill visa vad du går för i en roll på kundreskontra med tydligt ansvar. Du förväntas vara delaktig i att effektivisera processer och arbetssätt på ett företag som vill växa med kunder runt om i världen. Du ges stora möjligheter att bidra med dina kunskaper och färdigheter på Scanreco som vill fortsätta att utvecklas och effektivisera tillsammans med dig!

Lämplig bakgrund
Du som söker ska ha bred redovisningserfarenhet inom tillverkningsindustrin alternativt komma från ett produktföretag med stora transaktionsvolymer. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i en internationell koncern och har goda kunskaper i engelska, både tal och skrift. Du ska ha god vana av större affärssystem och MS Office-program. Bolaget har nyligen implementerat ett nytt modernt affärssystem, Microsoft Dynamics AX.

Ekonomiavdelningen är i förändring med fokus på effektiva ekonomiprocesser och professionell ekonomistyrning. Som person är du prestigelös, utåtriktad, initiativrik och har en hög arbetsmoral. Vi söker dig som trivs i ett klimat med högt tempo och högt i tak. Då du kommer att ha mycket interna och externa kontakter ser vi gärna att du är en kommunikativ person som är lätt att samarbete med. Du rapporterar till bolagets Redovisningschef.

Viktig information ?
Ovanstående är en rekrytering med anställning direkt hos Scanreco. I denna rekrytering samarbetar Scanreco med SW. Scanreco tillämpar 3 månaders provanställning. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 68

Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Simon Jordal +46 8 407 55 68

Företag
Scanreco

Adress
Scanreco
SW Box 7420
10391 Stockholm

Kontorsadress
SW Humlegårdsgatan 20

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2592758

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scanreco

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scanreco: