Ekonomiassistent/marknadsassistent, extrajobb, Helsingborg

Framtiden AB / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Framtiden AB

Är du en Ung Talang med servicekänsla och driv som gillar dataspel? Har du dessutom talang för att skriva och vana av sociala medier? Då bör du ansöka redan idag - urvalet sker löpande!

Publiceringsdatum
2014-02-04

Arbetsuppgifter
Din viktigaste uppgift som assistent hos vår kund är att effektivisera och underlätta för medarbetarnas arbetsdag. Dina arbetsuppgifter ryms inom områdena service, administration, ekonomi och kommunikation.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Agera "spindeln i nätet" - organisera och strukturera
• Utföra enklare ekonomiuppgifter så till exempel rapportering och fakturering
• Ansvara för och hantera inkommande mail
• Skriva texter till kampanjer och pressreleaser
• Jobba med sociala medier
• Ansvara för och strukturera upp användartest av dataspel

Rollen som assistent är bred och kommer till viss del att formas utifrån din profil och dina ambitioner. Tjänsten är på deltid ca 2-3 dagar/vecka under en inledande period. I takt med att företaget växer finns sedan stor chans till att arbeta heltid.

Om företaget
Vår kund är ett framgångsrikt företag som arbetar med att utveckla dataspel. Idag är de nio personer på huvudkontoret i Helsingborg. Företaget behöver nu anställa en assistent som kan hjälpa till med diverse uppgifter så att medarbetarnas arbetsdagar kan bli mer strukturerade.

Profil
Du som söker är en strukturerad doer som tycker det är roligt med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi, service och kommunikation!

Du blir en nyckelperson som ska hantera och koordinera både små och stora arbetsuppgifter vilket kräver att du som person är mycket flexibel, prestigelös och driven. Vidare behöver du vara trygg i dig själv och ha skinn på näsan så att du är rak i din kommunikation och vågar säga ifrån när det behövs.

Kvalifikationer
• Webbvana - t.ex. erfarenhet av att driva en blogg, ett eller flera webbpubliceringsverktyg, sociala medier etc.
• Duktig på att skriva och strukturera text samt kombinera med bild
• Pågående utbildning inom ekonomi, service management etc.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Om företaget
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Anställningsvillkor
Ort: Helsingborg
Omfattning: ca 2-3 dagar/vecka
Urval: Sker löpande så ansök redan idag!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-19
Ange följande referens när du ansöker: 3604
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ida Lundblad 0707-66 19 76 ida.l@framtiden.com

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Warfvinges väg 29
11251 Stockholm

Jobbnummer
1770272

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: