Ekonomiassistent/Löneadministratör till Mio Västra Frölunda i Gö

Oddwork Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Oddwork Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som möblerat svenska hem med kvalitetsmöbler i över 50 år.

Vi finns med butiker på över 60 platser runt om i landet och har även stor försäljning på nätet. Varje Miobutik ägs av handlaren själv, som driver sin butik framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Vi jobbar i en stark och positiv entreprenörskultur. Vi brinner för att inspirera våra kunder till att förnya sina hem med riktiga möbler och prisvärd kvalitet! Nu vill vi på Mio Västra Frölunda bli ännu starkare och söker därför tillsammans med Oddwork efter en driven Ekonomiassistent/Löneadministratör.

Om tjänsten som Ekonomiassistent/Löneadministratör hos Mio Västra Frölunda
I rollen som Ekonomiassistent/Löneadministratör ingår du i ekonomiteamet på tre personer och arbetar i en kombinerad roll med ansvar för det löpande ekonomiarbetet och löneadministrationen.
Mestadels av din arbetstid kommer du att arbeta med ekonomiuppgifter vilket innebär bland annat löpande bokföring av dag/kassarapporter, leverantörs- och kundreskontra, påminnelser, inkassohantering och in- och utbetalningar. Resterande av din arbetstid kommer du att arbeta med löneadministration, i detta ingår rapportering, avstämning och utbetalning av löner. Du kommer även att stötta med allmänna administrativa arbetsuppgifter inom avdelningen och arbeta med bland annat bokföring och rapportering i koncernens andra bolag.
I rollen ingår även att du ska fungera som stöd för kollegor med personalansvar. Har de frågor som rör koncernens personal, arbetsrätt, AFA, anställningsavtal eller liknande så ska du fungera som ett bollplank och vara rådgivande i dessa situationer. 

Vi söker dig som...
• är serviceminded, positiv och målinriktad! Du har ett genuint intresse för ekonomi, siffror och löner och du arbetar noggrant och självgående. Rollen kräver att du tycker om att arbeta nära dina kollegor och att du är kommunikativ då du hanterar frågor som är viktiga för koncernens anställda.
Vi ser att du har utbildning inom ekonomi och god erfarenhet av ekonomiarbete och hantering av personalfrågor. För att du på bästa möjliga sätt ska sätta dig in i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet ifrån detaljhandeln, gärna inom möbelbranschen. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, har kunskap i samtliga program inom MS Office och har erfarenhet av arbete i affärssystem. Kan du sedan tidigare hantera affärssystemen Movex/M3 och Kontek så är det meriterande. Hos oss är det viktigt att du tycker om att arbeta i en snabbfotad och förändringsbenägen organisation.

Denna process är en rekrytering där du efter avslutad rekryteringsprocess blir anställd hos Erik Tiberg Möbler AB.

Vad Mio Västra Frölunda erbjuder dig
Du erbjuds en spännande roll i en entreprenörsdriven koncern! För att vara en attraktiv arbetsgivare på alla nivåer i kedjan prioriterar vi stimulerande arbetsuppgifter med individuellt ansvarstagande utifrån ett tydligt ledarskap. Vi tror på att möjligheter till kompetensutveckling och olika karriärvägar bidrar till utveckling och förnyelse. Tjänsten innebär att du kommer arbeta deltid på 80% med fast lön.

START: Omgående
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Deltid - 80%
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Talent Manager Cecilia Eriksson, cecilia@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2016-07-22

Är detta du? Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig. 

Oddwork startades av tre studenter utifrån Handelshögskolan i Göteborg 2011. Vi kopplar samman talanger med företag över hela Sverige inom försäljning, ekonomi och kundtjänst. Vi lever utifrån att personlighet är A & O och att människor är bäst på det man verkligen brinner för. Därför vill vi på Oddwork alltid veta vem du är, vad du vill och framförallt vad du brinner för! Det är så vi kopplar samman rätt talang med rätt företag och skapar nästa karriärsäventyr.

Varaktighet, arbetstid
Deltid Rekrytering

Publiceringsdatum
2016-06-22

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Oddwork Sweden AB

Adress
Oddwork Sweden AB
Engelbrektsgatan 28
41137 Göteborg

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 28 41137 Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2919457

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Oddwork Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Oddwork Sweden AB: