Ekonomiassistent Leverantörsreskontra Till Systra I Stockholm
Systra Ab Kista / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Systra Ab Kista i Stockholm SYSTRA är ett framgångsrikt, innovativt och internationellt ledande ingenjörs- och konsultbolag inom infrastrukturlösningar. Vi har de senaste åren haft en fantastisk organisk tillväxt, en trend som vi ser kommer hålla i sig. Vi söker nu en driven ekonomiassistent som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa!
Om jobbet
Som ekonomiassistent hos oss kommer du ansvara för leverantörsreskontran för den nordiska marknaden och arbeta i nära samarbete med kollegor på kundreskontra, redovisningsspecialist och businesscontroller. Du kommer även att arbeta gentemot dina kollegor på internationell nivå. Här får du möjlighet att driva både små som stora projekt på nordisk nivå med inriktning mot inköp och leverantörssidan.
Hantering av leverantörsfakturor (e-fakturor)
Matchning och bokning av fakturor mot inköpsorder
Daglig kontakt med leverantörer och projektledare
Hantering av anläggningsregister
Påminnelsehantering
Betalningar
Hantering av ärenden i ärendesystem
Behjälplig i bokslutsarbete
Stöd för kundreskontra
Support till interna avdelningar vid frågor
Vara delaktig i projekt
Bidra till utveckling av arbetssätt och rutiner
Vem är du?
Vi söker dig som antingen precis har avslutat en ekonomiutbildning eller har något/några års erfarenhet av att ha arbetat med kund- och/eller leverantörsreskontra sedan tidigare. Du har ett stort systemintresse och ett lösningsfokuserat förhållningssätt och du är inte rädd för att utmana befintliga lösningar när du ser möjlighet till förbättring. Vi tror även att du har förmågan och intresset att leda och driva igenom projekt från kravställning till implementation. Eftersom du kommer ha många kontaktytor inom organisationen så söker vi dig som har god samarbets- och kommunikationsförmåga och trivs i samarbete med andra samt känner dig bekväm med att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift.
Vårt erbjudande
Som ekonomiassistent hos oss på SYSTRA kommer du arbeta tillsammans med 6 kompetenta ekonomer. Vårt arbetsklimat präglas av teamwork, utveckling och kommunikation.
Vi sitter i moderna lokaler i Kista Science Tower i Kista med möjlighet till distansarbete.
Tjänsten är på heltid och med omgående start eller enligt överenskommelse. Rätt person kommer få stor chans att utvecklas inom sitt område.
Om SYSTRA
Vi är ett framgångsrikt, innovativt och internationellt ledande konsultbolag inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro.
SYSTRA Nordic har 300 medarbetare och erbjuder ett brett spektrum av tjänster inom infrastruktur. Självklart har vi kollektivavtal. Läs gärna mer om oss på vår webbplats
www.systra.se.Söktjänsten redan idag, teamet väntar på dig!
SYSTRA- confidence moves the world
Intresserad och vill veta mer? Välkommen att kontakta oss.
Accounting Manager Nordic, Madelene Borelid
www.linkedin.com/in/madelene-borelid-33495376/mborelid@systra.comRekryteringspartner SYSTRA, Johanna Ekman
www.linkedin.com/in/johanna-ekman-jekman@systra.comPubliceringsdatum2023-07-06Så ansöker duUrval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Systra AB (org.nr 556540-0677)
Kista science tower, Färögatan 33 10tr (
visa karta)
164 51 KISTA
Arbetsplats Systra Ab Kista
Jobbnummer 7946657
Observera att sista ansökningsdag har passerat.