Ekonomiassistent leverantörsreskontra sökes omgående
Experis AB / Ekonomiassistentjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Borås,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås,
Vårgårda eller i
hela Sverige Till vår kund i Borås söker nu Experis en ekonomiassistent till avdelningen för leverantörsreskontra. Du blir anställd av Experis, uthyrd till vår kund i Borås fram till slutet av Juni och för rätt person finns det stora möjligheter till förlängning. Uppdraget är på heltid och du startar omgående.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Tjänsten innebär att du arbetar i ett team 4-5 personer som hanterar den dagliga driften inom leverantörsreskontran, Arbetet utförs på ett systematiskt sätt och man ansvarar att företagets uppsatta riktlinjer och policys följs, samt de lagar och regler i de land som kunden verkar i.
I rollen är det viktigt att man förstår processen och kan utvecklas i sin roll samt tillföra merfärde i form av förbättringar av processer och rutiner.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ankomstregistrering av leverantörsfakturor
-Omkontering och matchning av leverantörsfakturor
-Bevaka betalning och betala leverantörsfakturor
-Hantera betalningspåminnelser
-Avstämningar
Kvalifikationer och personliga egenskaper:
Vi söker dig som har erfarenhet inom Leverantörsreskontra, är noggrann, driven och med god förmåga att kommunicera. Du trivs med att arbeta i team men tar ansvar över dina egna arbetsuppgifter. Vidare är du flexibel och öppen för att arbeta med varierade arbetsuppgifter och du ser fördelar med att vara del av en organisation där utveckling och förändring är en del av vardagen.
Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har tidigare arbetat med ekonomi i ett affärssystem, det är mycket starkt meriterande om du då har arbetat i SAP eller i kundens faktureringsssytem, Medius.
Vidare har du en god datavana, är bekväm med Officepaketet och speciellt då Excell.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.
Du blir anställd på 100% av Experis och uthyrd till kunden som ligger i Borås. Du startar omgående och arbetar måndag till fredag, mellan 08:00-17:00 med viss möjlighet till flex.
Är detta jobbet för dig?
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat och uppdaterat CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta Fredrik via e-post
fredrik.idoffsson@manpower.se eller direktnummer 033-237043.
Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast då tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 2020-03-22.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract
Publiceringsdatum2020-03-15ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "721a92ad-12c4-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Jobbnummer 5150848
Observera att sista ansökningsdag har passerat.