Ekonomiassistent Leverantörsreskontra SAP

Avanzera AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Är du en noggrann, utåtriktad och lösningsfokuserad person som drivs av att ha skiftande arbetsuppgifter och som tycker om att jobba med utredningsarbete? Är du en fena på leverantörsreskontran och är sugen på en ny utmaning på ett internationellt företag? Då kan tjänsten som ekonomiassistent/ ekonomikonsult hos vår kund verkligen vara något för dig!

Vår kund är ett ledande globalt företag som just nu söker en konsult som med kort varsel kan komma in och hjälpa till på deras ekonomiavdelning med fokus på backlog inom deras leverantörsreskontra. Kontoret är placerat i Solna med mycket goda förbindelser.

Tjänsten är på heltid med möjlighet att arbeta både på kontoret och hemifrån.

Då detta är ett konsultuppdrag innebär det att du anställs hos oss på Avanzera och din arbetsplats är hos vår kund. Som konsult hos Avanzera kan du känna dig trygg, du har fast månadslön, betald semester och en dedikerad konsultchef som finns som bollplank under hela vår gemensamma resa.

Är du nyfiken på vad våra konsulter säger om hur det är att arbeta hos oss? Gå gärna in och läs vad våra medarbetare har givit oss för omdöme på:
https://www.reco.se/avanzera-ab

Publiceringsdatum
2023-02-28

Dina arbetsuppgifter
Det dagliga arbetet berör främst leverantörreskontra och leverantörskontakter därför söker vi nu dig som är van vid och trivs med att ha många kontaktytor.

I tjänsten stöttar du dina kollegor på ekonomifunktionen samt samarbetar med Shared Service Center som är stationerad utomlands.

Du kommer bland annat att arbeta med:
• Leverantörsreskontra
• Hantera backlog som uppstått
• Inkassoärenden
• Utredningsarbete
• Kontakt med leverantörer

Bakgrund
För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har arbetat ett par år i en liknande roll. Utöver det är det en fördel om du har erfarenhet av stora flöden samt SAP. Då koncernspråk är engelska så söker vi dig som är bekväm att kommunicera på engelska.

Om företaget
Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.

Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1582".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avanzera AB (org.nr 556520-1182), http://www.avanzera.se

Jobbnummer
7496421

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: