Ekonomiassistent /leverantörsreskontra

Bravura / Ekonomiassistentjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Håbo, Enköping eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2018-10-02

Företaget
Företaget har sitt huvudkontor i Uppsala och är verksamma i telekombranschen. De levererar både driftlösningar till företag och fiberanslutningar till såväl privatpersoner som bostadsrättsföreningar och företag. De är mitt i en framgångsrik tillväxtresa och utökar nu sin ekonomiavdelning. Avdelningen består idag av 25 personer varav 7 personer jobbar med leverantörsreskontra och blir dina närmsta kollegor.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent arbetar du med leverantörsfakturahantering, hantering av inkommande fakturor, scanning, kontroll samt inläsning. Vidare kommer du att ansvar för förkontering av fakturor och utskick för granskning/attest. Du kommer även arbeta med bokslutsarbete kopplat till leverantörsreskontra, avstämningar och underlag för reserveringar. Du har till viss mån ansvar över leverantörsregister underhåll och fakturering. Företaget arbetar med kontinuerlig kvalitetsutveckling så det ingår i tjänsten att identifiera förbättringsåtgärder i de processer du arbetar med.


Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Minst två års erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra
• Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift
• Goda kunskaper i Excel

För att lyckas i rollen tror vi att du är noggrann och tar ansvar för att driva ditt eget arbete framåt. Du har förmågan att se detaljer och är mån om att lämna ifrån dig korrekta uppgifter. För att trivas i rollen tror vi att du är prestigelös och social. Du trivs i en öppen atmosfär och sprider god stämning omkring dig. Slutligen tror vi att du motiveras av ett högt tempo och tycker om när det händer mycket omkring dig.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonom, ekonomiassistent, ekonomi, kundreskontra, avstämning, räntefakturor kontoavstämning, bokslut, förbättringsarbete, accounting, accountant, financial accountant, finance, heltid, Uppsala, omgående

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Avan Shali avan.shali@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0380

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4378634

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: