Ekonomiassistent Leverantörsreskontra - Stockholm

Skanska Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skanska Sverige AB i Stockholm, Solna, Upplands Väsby, Värmdö, Södertälje eller i hela Sverige

Är du en skicklig ekonomiassistent med leverantörsreskontra som specialitet?

Skanska Affärsstöd Ekonomi är en del av Skanska Affärsstöd, ett Shared Service Center, som supporterar samtliga bolag inom Skanskakoncernen i Sverige med ca 11 500 anställda. Vi levererar ekonomitjänster inom kund- och leverantörsreskontra, utläggshantering mm. På avdelningen arbetar ca 65 medarbetare fördelat på tre grupper; Leverantörsreskontra, Kundreskontra och E-faktura samt Bank, betalningar och utlägg.

Här får du arbeta med ett härligt gäng som gärna hjälper varandra och har roligt tillsammans.

I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta i en grupp på 25 personer som hanterar det löpande arbetet med våra leverantörsfakturor. Gruppen hanterar flera interna bolag med stora fakturaflöden och har mycket kontakter med interna och externa kunder, främst via e-post och vårt ärendehanteringssystem.

Du kommer att arbeta processtyrt och dina arbetsuppgifter kan variera beroende på var arbetsbelastningen är störst. Du uppmuntras och har stor möjlighet att bidra till att utveckla hur vi utför det dagliga arbetet och du tar gärna på dig nya arbetsuppgifter och ansvarsområden. Stor vikt läggs vid att du har intresse för Skanskas kärnverksamhet och byggprojektens vardag vad gäller fakturahantering för att du ska kunna leverera på allra bästa sätt. Du kommer att sitta på vårt fina huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm.

Vem är du?

Då du i första hand kommer att arbeta med hantering av leverantörsfakturor lägger vi stor vikt vid att du har en analytisk förmåga och kan lyfta och driva processförbättringar för att medverka till en effektiv process.

Du har god förståelse för leverantörsreskontra och har en examen i ekonomi samt gärna arbetslivserfarenhet från större organisationer. Vana att arbeta i Oracle Fusion, Basware samt goda Excelkunskaper är meriterande. Om du tidigare arbetat med matchning av leverantörsfakturor, inköpsorderfakturor och har baskunskaper i redovisning kommer du att ha goda förutsättningar för att lyckas i rollen. Som person är du nyfiken samt lösningsorienterad med stort eget driv. Du är noggrann, lättlärd och tycker om att arbeta i högt tempo. Vi sätter stort värde på förmågan att samarbeta och på att kunna ta in ny information. Vi ser gärna att du har som målsättning att kunna driva processarbete i en mer senior roll framöver.

Ansök senast 31 augusti. Eller varför inte redan i dag?

Vi vill att du bifogar ditt CV och personliga brev i din ansökan.
Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Malin Ekstrand på tfn 070- 735 06 66.

Välkommen till Skanska!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2017-07-06

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-21
Ange följande referens när du ansöker: 30000008V
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Skanska Sweden AB ann.wermelin@skanska.se

Företag
Skanska Sverige AB

Adress
Skanska Sverige AB
11274
11274 0180

Kontorsadress
Warfvinges väg 25

Jobbnummer
3593793

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skanska Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skanska Sverige AB: