Ekonomiassistent kundreskontra till Nynas
Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2024-08-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent kundreskontra till Nynas" (publicerad 2024-09-11) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.
Publiceringsdatum2024-08-29Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 11 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Nynas. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget, alternativt överrekrutering till företaget. Detta ger både dig och Nynas en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företagetNynas erbjuder bitumen och nafteniska specialprodukter för applikationer som berör människors liv varje dag, till exempel inom elektrifiering och väginfrastruktur. Deras kärnkompetens är att förädla tunga molekyler till högpresterande specialprodukter med lång livslängd. De är verksamma på en internationell marknad med starkt fokus på Europa och samarbetar nära med sina kunder för att utveckla lösningar som möter de utmaningar och möjligheter som uppstår i omställningen till ett hållbart samhälle.
I Sverige har Nynas produktion i Göteborg och Nynäshamn, samt huvudkontoret i centrala Stockholm där denna tjänst är placerad. Företagskulturen beskrivs som familjär där värdeorden engagemang, samarbete och proaktivitet genomsyrar hela organisationen.
Dina arbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent inom kundreskontra hos Nynas blir du en del av ett team om 3 medarbetare, som tillsammans ansvarar för kundreskontran för flera av Nynas bolag. De huvudsakliga arbetsuppgifterna inkluderar att hantera inkommande betalningar från externa kunder och dotterbolag inom Nynas-koncernen, månatlig fakturering till kunder och bekräfta priser för internförsäljning samt hantering av kreditförsäkringar och kundregister. Vidare utför du avstämningar av bankkonton vid månadsslut samt säkerställer att skatteregler och interna riktlinjer följs. Du, tillsammans med ditt team, säkerställer en snabb och korrekt behandling av kundfakturor och betalningar i enlighet med gällande policyer och rutiner.
• Bokföra inkommande betalningar och upplupna debiteringar
• Följa upp på ej bokförda poster och transaktioner
• Ansöka om nya kreditförsäkringar samt underhålla befintliga
• Avstämningar av bankkonton, samt saldon för bankkonton vid månadsslut
• Nära samarbete och kontakt med Nynas försäljningsorganisation, kunder och revisorer
• Delta i utveckling och optimering relaterat till kundreskontra, driva företagets strävan mot att automatisera processer
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Erfarenhet inom ekonomi och kundreskontra, på heltid alternativt parallellt med studier
• Grundläggande förståelse för redovisningsprinciper
• God dator- och systemvana
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
För att trivas i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann, och trivs i en roll där du får ta ägandeskap för ditt arbete och fatta beslut på egen hand. Du är en social och öppen person som har lätt att hantera människor och bygger relationer med din goda kommunikationsförmåga. Du trivs med att arbeta självständigt, och ser lösningar snarare än problem tack vare din initiativrika sida. Vidare är du prestigelös och ser inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrig information:
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm, Sthlm01 Hammarby sjöstad. Möjlighet till hemarbete när du är självgående i din roll.
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail,
info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Fanny Danielsson
fanny.danielsson@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 8868518
Observera att sista ansökningsdag har passerat.