Ekonomiassistent Kundreskontra till Nacka Strand

PerformIQ Work AB / Ekonomiassistentjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PerformIQ Work AB i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Degerfors, Hällefors eller i hela Sverige

Tjänstebeskrivning
Har du tidigare arbetat i en ekonomifunktion och vill komma till en organisation som präglas av god laganda? Då har vi tjänsten för dig!

I vår kunds kundreskontragrupp är det idag 7 personer och nu söker vi Dig som trivs i en roll med administrativa arbetsuppgifter och som vill till en arbetsplats som präglas av gemenskap och god service.

Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av:

• att hantera kundreskontran för de Nordiska länderna inom koncernen.
• att svara på frågor via mail och telefon från kunder avseende faktura- och betalningsfrågor.
• att registrera kundbetalningar.
• att hantera och åtgärda eventuella oplacerbara betalningar samt överbetalningar.
• att sköta utbetalning av kreditnotor till kunder.
• att ha daglig kontakt avseende kundfakturor med deras samarbetspartners.
• framtagande och analys av olika avstämningar/rapporter/statistik.

Hos den här arbetsgivaren får du en arbetsplats som är både fartfylld och inspirerande där du samtidigt har en trygg anställning med kollektivavtal och bra förmåner.

Krav på person
Vi tror att du har jobbat i minst ett år inom ekonomiområdet med antingen kund- eller leverantörsreskontra. Du kan också passa i rollen om du arbetat i en kundservicefunktion med fakturafrågor.

Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du talar finska, norska eller danska.
Det är också meriterande om du arbetat i Microsoft Dynamics AX.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet. För att passa in i vårt team har du en positiv attityd och ser till laget före jaget. Du har en god servicekänsla samtidigt som du är ordningsam och strukturerad.

Vi ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i denna yrkesroll.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid och tillsvidare
Arbetstid: 8-17, flextid tillämpas
Plats: Nacka Strand


Företagspresentation
Företaget är en ledande onlinebaserad IT-partner med verksamhet i Norden och Nederländerna. Bolaget erbjuder IT-produkter med tillhörande tjänster och lösningar till företag, offentlig sektor och privatpersoner med huvudfokus på små och medelstora företag. Företaget fungerar som en brygga mellan tillverkarnas stora utbud och kundernas behov. Bolaget erbjuder cirka 255 000 produkter och tjänster där deras medarbetare hjälper kunderna att hitta rätt lösning.

Företaget har mer än 1 000 medarbetare. Omsättningen verksamhetsåret 2017/18 uppgick till 10,3 miljarder SEK. Drygt 90 procent av deras intäkter kommer från företagsmarknaden. De är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2015 och har huvudkontor i Nacka, Stockholm.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonomiassistent, redovisningsassistent, kundreskontra, leverantörsreskontra, Microsoft Dynamics AX, Nacka, kundservice, ekonomi, administration

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-11-08

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 4157
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mattias Söderberg

Företag
PerformIQ Work AB

Adress
PerformIQ Work AB
Sveavägen 159
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 159

Jobbnummer
4446262

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PerformIQ Work AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PerformIQ Work AB: