Ekonomiassistent Kundreskontra och betalningar

Nobina AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nobina AB i Solna, Södertälje, Uppsala eller i hela Sverige

På Service Center Ekonomi har man sedan mars 2008 valt att samla hela koncernens arbete beträffande ekonomiadministration på ett ställe. Service Center Ekonomi är indelat i tre grupper: Redovisning och anläggningsredovisning, Kundreskontra och betalningar, samt Leverantörsreskontra.

Ekonomiassistent; Kundreskontra och betalningar till Nobina i Solna
Kundreskontra och betalningar ansvarar för att utföra kundreskontraarbetet noggrant och effektivt. Gruppen sköter även redovisning av biljettmedel och manuella betalningar. Inledningsvis kommer fokus för tjänsten att ligga på kundreskontraprocessen men på sikt kan bredare arbetsuppgifter komma att bli aktuellt.

Publiceringsdatum
2012-04-13

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innebär exempelvis att:
• kreditbedöma kunder på affärsverksamhetens uppdrag.
• upprätthålla kundregister och andra relevanta register.
• fakturera.
• hantera justeringar i form av kreditfakturor, ombokningar etc.
• hantera kundinbetalningar.
• fakturera dröjsmålsränta.
• skicka påminnelser och hantera inkassoärenden.
• löpande analysera och underhålla reskontran.
• göra bokslut inkl avstämning mellan reskontra och huvudbok, reservering av osäkra kundfordringar m.m.

Bakgrund
Vi söker dig som är utbildad gymnasieekonom eller har en likvärdig utbildning, högre utbildning är meriterande. Du har en gedigen erfarenhet av kundreskontraarbete och fakturering och har god kännedom om utgående moms. En bred erfarenhet inom ekonomi är meriterande och vi ser gärna att du har arbetat med redovisning något år. Då våra kundbolag finns i de nordiska länderna är det en fördel om du är van att jobba med utländska kontakter och det är meriterande om du behärskar finska eller något av de övriga nordiska språken. Vi tror att du jobbat i Agresso tidigare.

Viktiga egenskaper är att du är driven, noggrann, strukturerad och effektiv. Du ser förändringar i det dagliga arbetet som utmanande.

Vi erbjuder
Vi ger dig en gedigen introduktion för att du ska komma in i arbetet på ett bra sätt. Hela vårt arbetssätt präglas av strävan mot vår vision "Alla vill resa med oss" och vår affärsidé "Vi förenklar kundens vardagsresor". Du är en av dem som ska göra detta möjligt!

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Om tjänsten
Tjänsten är tillsvidare på heltid, inleds med en provanställning. Individuell lönesättning.

Frågor?
Angående tjänsten:
Anneli Fredriksson, Gruppchef Kundreskontra och betalningar, tel 08-410 650 87

Angående rekryteringsprocessen:
Magnus Westerfalk, rekryterare, tel: 08-410 654 18

Facklig företrädare Unionen:
Lars Lindahl, tel. 0701-87 18 40

Så ansöker du
Låter detta som något för dig? Urval sker löpande (dock senast 6/5 2012) sänd därför omgående in ansökan (personligt brev och cv) till: rekrytering@nobina.se

Märk din ansökan: Ekonomiassistent

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-06
Ange följande referens när du ansöker: Ekonomiassistent
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@nobina.se

Företag
Nobina AB

Adress
Nobina AB
BOX 6071
17106 SOLNA

Kontorsadress
ARMÉGATAN 38
SOLNA

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-410 650 00

Jobbnummer
1213633

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nobina AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nobina AB: