Ekonomiassistent kundreskontra med teamleaderpotential
SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på
www.sw.se och gilla oss på Facebook!
SW söker för kunds räkning en självgående och driven ekonomiassistent inom kundreskontra. Vår kund är en stor internationell aktör med kontor beläget i Stockholms norra närförort.
Tjänstebeskrivning
I tjänsten som ekonomiassistent kommer du att tillhöra kundreskontrateamet. Kunden är en internationell aktör men i ditt arbete som ekonomiassistent kommer du att arbeta mot Sverige.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta;
• tillhandahålla service till företagets kunder
• nyupplägg och upprätthållande av kundregister
• bokföring av betalningar samt därtill hörande avstämningsarbete
• genomföra betalningspåminnelser
• övrigt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning
För rätt person kan tjänsten på sikt komma att utvecklas till en teamleaderroll för kundreskontrateamet.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som är utbildad gymnasieekonom och som har någon form av påbyggnadsutbildning (KY eller motsvarande) samt minst två års arbetslivserfarenhet inom löpande redovisning och en god ekonomisk förståelse. Du har tidigare ansvarat för kundreskontra på ett större bolag samt har god vana av att arbeta i ekonomisystem.
Det är meriterande om du har arbetat i VISMA och/eller Invoice Manager, dock inget krav. Du har tidigare erfarenhet av att hantera elektroniska fakturor. Har du tidigare erfarenheter av att arbeta som teamleader är det meriterande.
För att trivas i rollen som ekonomiassistent inom kundreskontra är du mycket självgående och ha lätt för att ta egna initiativ samt att arbeta proaktivt. Att vara noggrann, lösningsorienterad och serviceminded är personliga egenskaper som värderas högt. Vidare är du van att arbeta i ett högt tempo samt med stora flöden.
Viktig information
Tjänsten som ekonomiassistent inom kundreskontra är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Uppdraget är på heltid och uppdragstiden är minst under 6 månader med stor möjlighet till förlängning alternativt rekrytering till vår kund. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Bjerkman, 08-407 55 52.
Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.
Publiceringsdatum2014-05-02Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningEnl.ök.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFrida Bjerkman +46 08 407 55 52
FöretagSW
AdressSW
Box 7420
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20 Box 7420
Jobbnummer 1859485
Observera att sista ansökningsdag har passerat.