Ekonomiassistent kundreskontra
PS Partner / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2018-05-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent kundreskontra" (publicerad 2018-10-05) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PS Partner i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Lerum,
Härryda eller i
hela Sverige PS Interim bemannar med ekonomer och andra specialister och har gedigen erfarenhet av bemanningsbranschen.
Vi tror helt och fullt på att vårt mod, vår expertis, vårt respektfulla arbetssätt och vår höga aktivitetsnivå är den absoluta vägen mot målet. Detta kallar vi MERA.
PS Partner är ett värderingsstyrt bolag där vi lever och andas våra värderingar MERA i det vi gör varje dag, såväl för våra kunder som för våra kandidater. PS Partner startades 2010 och har idag kontor i Göteborg och Borås.
Inom PS Partner familjen finns vårt snabbfotade konsultbolag PS Interim och PS Executive för chefsrekryteringar.
Vi söker för kunds räkning till ett längre vikariat en ekonomiassistent med inriktning på kundreskontra.
Publiceringsdatum2018-05-18Dina arbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent kundreskontra kommer du att arbeta med
• Nyuppläggning av kunder
• Kreditupplysning / bevakning av kunder / företag
• Fakturering (papper, PDF, E-faktura)
• Avprickning av inbetalningar
• Pricka av utbetalningar
• Avstämning av bankkonto
• Ansvara för bolagets kravlista
• Skicka ut påminnelser
• Skicka fakturakopior
• Hantera inkasso ärenden
• Kontakta kunder som inte betalat
• Svara kunder som har fakturafrågor
• Rapportera periodisk sammanställning
Du kommer även arbeta med vissa andra uppgifter för att stötta dina kollegor på leverantörsreskontra.
KvalifikationerVi söker dig som är glad och positiv, har en vilja att lära, är prestigelös och ansvarsfull. Du måste ha grundläggande kunskap om ekonomi samt 1-2 års arbete inom kundreskontran. Du har lätt för att ta till dig nya saker och lära dig nya system. Du har erfarenhet av att ha arbetat i ett större affärssystem samt goda kunskaper i Excel.
Övrig informationTjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start i augusti, samt ett par veckors upplärning under juni/juli. Uppdraget är minst 1 år och du anställs som konsult hos PS Interim. Kunden har sitt kontor i Mölndal.
Så ansöker duDu söker tjänsten via
www.pspartner.se. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultansvarig Lena Wadenby 0723-30 60 61 /
lena.wadenby@pspartner.se eller Sara Pettersson 0723-14 24 74 /
sara.pettersson@pspartner.se Intervjuer sker löpande vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPS Partner
AdressPS Partner
Första Långgatan 18
41328 GÖTEBORG
KontorsadressFörsta Långgatan 18
Jobbnummer 4152757
Observera att sista ansökningsdag har passerat.