Ekonomiassistent kundreskontra
Randstad AB Stockholm / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Redo för drömjobbet?Få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt.
Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad.
För uppdrag hos en av våra kunder söker vi nu en ekonomiassistent med erfarenhet av kundreskontra. Vår uppdragsgivare är i telekombranschen.
Du ingår i ett team på sex medarbetare på ekonomiavdelningen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Boka och stämma av kundreskontran dagligen
• Ta fram avstämningsunderlag till månads- och årsbokslut
• Analys av kundreskontran i samband med månadsbokslut för att ta fram underlag till reserv av osäkra kundfordringar.
• Hantera ärenden kring kundinbetalningar i samarbete med kundtjänst
Vår kund arbetar med Briljant ekonomisystem.
Lämplig bakgrund:
• Gymnasieekonom med erfarenhet alt yrkesutbildning så som t.ex. KY
• 2-4 års erfarenhet av arbete inom kundreskontra
• Erfarenhet av att jobba med Intrum som extern reskontrapartner är meriterande
• Goda IT-kunskaper
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Som person är du noggrann, strukturerad och med en god analytisk/numerisk förmåga. Du har med ditt prestigelösa förhållningssätt lätt att ta tag i olika arbetsuppgifter. Du tycker dessutom om att ge service och har en bra kommunikationsförmåga.
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Carin Wall på tel. 072 988 90 07
Vi ser fram emot din ansökan!
Publiceringsdatum2013-11-26Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-12-08
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarin Wall 072 988 90 07
FöretagRandstad AB Stockholm
AdressRandstad AB Stockholm
Box 17193
10462 Stockholm
Jobbnummer 1712463
Observera att sista ansökningsdag har passerat.