Ekonomiassistent kundreskontra - Start omgående

SJR in Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2025-06-03


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR in Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Är du öppen för nya utmaningar och vill komma till en härlig arbetsplats som är i ständig utveckling och där delaktighet, ansvar och tydlig kommunikation värdesätts? Då kan detta vara uppdraget för dig!

För kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent till ett uppdrag inom kundreskontra i centrala Göteborg. Start är så snart som möjligt och uppdraget sträcker sig 6 månader framåt. Det finns möjlighet till någon veckas semester under sommaren, i övrigt är det arbete på plats på kontoret i centrala Göteborg.

Publiceringsdatum
2025-06-03

Om tjänsten
I rollen som ekonomiassistent kommer du att tillhöra kundens kundreskontrateam som består av fyra kollegor. Du arbetar med hela kundreskontraflödet - från registrering av inbetalningar och matchning mot fakturor till utskick av påminnelser och kontakt med kunder kring obetalda fakturor. Du stöttar även upp inom leverantörsreskontran vid behov.

Arbetet kräver noggrannhet, struktur och ett serviceinriktat förhållningssätt. Du förväntas bidra till ett gott samarbete inom teamet och vara delaktig i att förbättra rutiner och arbetssätt.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har god erfarenhet från att arbeta med kundreskontra och du bör ha minst några års erfarenhet från arbete som ekonomiassistent. För att passa i gruppen är du en självgående, ödmjuk och positiv person som är noggrann i ditt arbete samtidigt som du är van att arbeta mot korta deadlines. Du har många kontaktytor i din roll, både internt och externt, vilket ställer krav på att du serviceminded och behärskar svenska i tal och skrift.

Har du tidigare arbetat i Dynamics 365 är det meriterande.

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Frida Dalevik. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_interim__natur_annons-58-1.png

Ersättning
Fast l?n

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-06-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1335".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SJR in Sweden AB (org.nr 556652-3980), http://www.sjr.se/

Kontakt
Frida Dalevik
frida.dalevik@sjr.se

Jobbnummer
9372429

Prenumerera på jobb från SJR in Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR in Sweden AB: