Ekonomiassistent/kontorskoordinator sökes till ComAround

BrainPeople AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BrainPeople AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Brainpeople AB

Publiceringsdatum
2012-02-07

Om företaget
ComAround är marknadsledare inom tjänster för webbaserad självbetjäning. I mer än tjugo år har företaget utvecklat smarta tjänster, som hjälper alla som arbetar bakom en dator att snabbt och enkelt lösa sina problem online. Företag i över 130 länder sänker sina supportkostnader och förbättrar sin service genom att dygnet runt, året runt, använda ComAround Self ServiceT. Det är ett trevligt bolag med ett trettiotal medarbetare, med högt i tak, öppet klimat och där fokus är långsiktiga kundrelationer. Företaget är beläget i ljusa och fräscha lokaler i centrala Stockholm. Se ComArounds film om företagets tjänster här: http://www.comaround.se/om-foretaget/om-oss

Arbetsuppgifter
Arbetsbeskrivning: Tjänsten på ComAround är en bred och delad tjänst och perfekt för dig med många strängar på din lyra, som söker omväxling och vill ta eget ansvar. Dels arbetar du som ekonomiassistent och tillhör bolagets ekonomiavdelning Finance and Administration som består av ytterligare två personer; företagets ekonomichef (som dessutom är ansvarig för bolagets övergripande administration och HR) och ytterligare en person som sköter hantering av rapporter och avstämningar. Resterande tid arbetar du med övriga administrativa uppgifter inom avdelning samt som företagets kontorskoordinator och ser till att ComArounds kontor blir en så trevlig arbetsplats som möjligt.

Dina arbetsuppgifter inom ekonomi kommer att omfatta allt från kund- och leverantörsreskontra och du hanterar bl a inkommande och utgående fakturor, reseräkningar och får arbeta med hela flödet fram till rapportering. Företaget arbetar med ekonomisystemet Mamut. Du lär dig också att hantera företagets kundavtal och registrering av dem.

Ditt ansvar som kontorskoordinator består av att sköta allt löpande på kontoret som bidrar till trivsel, att se till att det alltid finns material på plats och att sköta kontakt med olika leverantörer, t ex kaffe, kontorsmaterial, fastighetsskötare. Du beställer mat till möten och anordnar diverse personaltillställningar. Du tar telefonsamtal och tar emot besök till kontoret. Du ansvarar också för posthanteringen och att fördela posten till de olika avdelningarna.

Arbetets omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning och tillsätts så snart som möjligt. Du arbetar ca 75-80%.

Företagets arbetstider är kl 8-17 med 1 timmes lunch. ComAround tillämpar flextid.

Profil
Kompetenskrav: Vi tror att du i botten är gymnasieekonom och har tidigare erfarenhet av löpande ekonomiarbete på ett mindre bolag, där du kommit i kontakt med de flesta förekommande arbetsuppgifter inom ekonomi. Du har grundläggande kunskaper i redovisning, har arbetat i något av de större ekonomisystemen på marknaden och har goda kunskaper i Excel. Du behärskar också Office-paketet. Det är också en fördel om du har tidigare erfarenhet av arbete i servicesektorn och där lärt dig att snabbt leverera service och göra ett kontor och en arbetsplats trivsamt.

Personliga egenskaper: Du ska ha ett stort intresse för service, att skapa trivsel och kundkontakt. Samtidigt är du mycket noggrann och mån om att leverera ett korrekt arbete. Att du är drivande, har skinn på näsan och självgående ser vi som en självklarhet. Du tycker om att ha många olika bollar i luften, att prioritera och att ta emot uppgifter med ett leende på läpparna. Du är en engagerad och passionerad mångsysslare som vill ta eget ansvar.

Intresserad? Skicka in din ansökan genom att klicka på länken alternativt knappen nedan. Vid eventuella frågor om tjänsten kontakta Petra Elisson på Brainpeople på telefon 08-440 80 93.

Om företaget
Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration. Brainpeople önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.

Att arbeta som konsult hos Brainpeople är utvecklande och varierande. Vi lägger stort fokus på dig som konsult under din tid hos oss och ser till just dina visioner och karriärmål. Vi tar extra stor hänsyn till våra kunders företagskulturer och din personlighet när vi matchar dig till våra uppdrag. Därför har du din egen konsultchef som ansvarar för dig gentemot kundföretaget. Denne följer din utveckling samt finns där som stöd vid frågor om lön, anställningsavtal eller annan arbetsrelaterad information. Att vara konsult genom oss ger dig viktig arbetslivserfarenhet och breddar ditt kontaktnät inför framtiden. Kort sagt; vi skapar möjligheter för människor!
Som anställd på Brainpeople kan du känna dig trygg då vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal och är medlemmar i Almega Bemanningsföretagen. Du är försäkrad, har tjänstepension och som fast anställd rätt till friskvårdsbidrag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-29
Ange följande referens när du ansöker: 38
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Brainpeople AB

Adress
Brainpeople AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Jobbnummer
1151218

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BrainPeople AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BrainPeople AB: