Ekonomiassistent kassaredovisning

Centric Professionals AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

För Haninge kommuns räkning söker vi nu en ekonomiassistent med kunskap inom kassaredovisning. Uppdraget är ett konsultuppdrag med start omgående fram till juni, med chans till förlängning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Vi söker en ekonomiadministratör som ska arbeta i kommunens kassafunktion, dvs hantera bokföringen av kommunens samtliga intäkter. Arbetet är både rutinartat och varierat. Detaljerade bokföringsrapporter och ombokningar mellan interna konton görs dagligen. Inkommande kassarapporter ska bokas med rätt moms och insättningar utan underlag måste spåras. Man har daglig kontakt med kommunens verksamheter och nära samarbete med reskontragrupperna i ekonomiavdelningen.

Utöver kassafunktionen ska ekonomiadministratören även vara behjälplig med arbetet i kundreskontra samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter i redovisningsenheten. Även sortering av ekonomiavdelningens inkommande post ingår i arbetet.

Haninge kommun hanterar en avsevärd volym inbetalningar dagligen, såväl bankinsättningar och OCR inbetalningar som hantering av kontanter. Kommunens bank är Handelsbanken. Förehavanden med Swedbank, Plusgirot och Bankgirocentralen förekommer.

Kommunen använder Agresso ekonomisystem. Arbete sker även i Excel.

Publiceringsdatum
2013-11-07

Profil
Ekonomiadministratören måste ha goda kunskaper i, förståelse för och erfarenhet från arbete med redovisning, behärska grunderna i momshantering, vara pedagogisk, serviceinriktad, uthållig och självgående.

Vi kan erbjuda
Som konsult hos Centric blir vi din arbetsgivare och du får tillgång till uppdrag hos våra kunder. Många uppdrag som går genom oss leder ofta till möjligheten att bli anställd direkt hos vårt kundföretag. Du får en personlig konsultchef.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Sara Dahlström på tfn: 0768-696495.

För att söka tjänsten, gå in på http://www.centric.eu/SE/Default/IT--Finance/Lediga-tjaenster?jobId=3159

Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.

Centric Professionals är ett bemanningsföretag med över 230 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.

Centric - connect.engage.succeed.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Sara Dahlström, Konsultchef 0768-696495 sara.dahlstrom@centric.eu

Företag
Centric Professionals AB

Adress
Centric Professionals AB
Hamngatan 33
17266 Sundbyberg

Kontorsadress
Hamngatan 33
Sundbyberg

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-50122100

Jobbnummer
1696965

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centric Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centric Professionals AB: