Ekonomiassistent/Junior controller till Advania
Brightby AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Brightby AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Brightby söker nu för Advanias räkning en driven ekonomiassistent/junior controller till deras kontor i Årstadal. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid där du kommer att anställas som ekonomikonsult på Brightby och vara uthyrd till Advania. Efter 6 månaders konsultuppdrag kan det finnas en möjlighet till anställning hos Advania.
I rollen som ekonomiassistent/junior controller kommer du att tillhöra Administration där du får möjligheten att arbeta i ett sammansvetsat ekonomiteam som består av fyra personer. Tjänsten är en bred roll där du bl.a. kommer att ta hand om kundreskontran, matchning av leverantörsfakturor, bokföring och avstämningar.
Du kommer huvudsakligen att arbeta med:
Kundreskontra:
• Uppdatera kundreskontran och se till att den är korrekt uppdaterad.
• Se till att inbetalningar prickas av mot kundreskontran.
• Kundupplägg i Agresso och kreditkontroll av nya kunder.
• Uppföljning av förfallna obetalda kundfakturor.
• Hanteringen av fakturabelåning av kundfakturor.
• Support för frågor gällande kundreskontran.
Leverantörsfakturor mot inköp:
• Kontering av leverantörsfakturor.
• Kontroll av felaktiga priser och tilläggskostnader.
• Uppföljning och bevakning av felaktiga inköpsordernr.
• Valutajusteringar mot inköp.
• Back up för leverantörsreskontran.
Bokföring:
• Löpande bokföring och avstämning av balanskonton.
• Delaktighet i månad, kvartal, halvår och årsbokslut.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har en eftergymnasial ekonomiutbildning och är i början av din karriär, möjligtvis har du ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. För att vara rätt för tjänsten är du prestigelös, noggrann och har en stark vilja och driv till att lära. Som person ser vi att du är positiv, social och ansvarsfull. Då tjänsten innebär mycket kontakt både internt och externt är det viktigt att du är serviceinriktad, lösningsorienterad och har hög social kompetens. Du har goda kunskaper i svenska och engelska (skriftligt och muntligt). Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Excel.
Vi tror att du som söker tycker om att hantera flera uppgifter samtidigt och gärna har ambitionen att lära sig och ta till nya arbetsuppgifter.
Ansökan sker via länken nedan:
http://karriarportal.brightby.seIntervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att kontakta konsultchef Marie Laudon på telefon 072-857 31 70 eller
marie.laudon@brightby.seBrightby är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat inom ekonomi och finans och ingår i samma koncern som konsultföretaget Meritmind.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2015-09-07ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-07
FöretagBRIGHTBY AB
AdressBRIGHTBY AB
BOX 17007
10462 STOCKHOLM
KontorsadressMAGNUS LADULÅSGATAN 63B
STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-12001400
Jobbnummer 2420225
Observera att sista ansökningsdag har passerat.