Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till stort energibolag!

Academic Work Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du arbeta fortsätta din utveckling som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra? Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent på 3 månader med start omgående! Vår kund är ett företag som säkrar stockholmsregionens tillgång till värme, kyla och hantering av avfallstjänster med ett stort fokus på miljö och hållbarhet. Skicka in din ansökan idag då urvalet sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Vår kund genomgår just nu en större förändring där de implementerar ett nytt affärssystem (ERP) för hela bolaget. De byter ut sin ekonomiplattform vid årsskiftet och går Live med ERP-systemet IFS. Dessutom tar de över hanteringen av bland annat leverantörsreskontran efter att tidigare haft hanteringen outsourcad. I samband med övergången förutser de en tillfälligt ökad mängd manuell hantering av fakturor både i samband med konverteringar och överläsningar från gamla system samt från de nya flödena i det nya systemet efter driftstart. Vår kund behöver därför extra resurser som kan stötta oss under den övergångsperioden.

Detta är ett konsultuppdrag på 3 månader då vår kund behöver extra resurser som kan stötta under övergångsperioden. Det finns möjlighet till förlängning!





Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent kommer din huvudsakliga arbetsuppgift vara att hantera inkommande leverantörsfakturor, så att de kan gå vidare i antingen ett inköpsorderflöde eller ett rent attestgodkännandeflöde. Det kan även bli aktuellt att du får stötta upp inköpsområdet.

VI SÖKER DIG SOM
• Avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande
• 2-5 års erfarenhet inom området leverantörsreskontra, har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag inom aktuellt område med hög kvalitet
• Arbetat inom systemplattformen IFS
• Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som skrift

Vi söker dig som är:

• Problemlösande
• Självgående
• Samarbetsinriktad

Övrig information

• Start: Omgående
• Omfattning: Heltid
• Placering: Stockholm

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 08:00-17:00

Publiceringsdatum
2022-11-12

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Academic Work Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15084823".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
7165295

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: