Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till spännande bolag

SJR / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

SJR söker till vår kund en ekonomiassistent till deras ekonomiavdelning för leverantörsreskontra och med start 1 mars. Detta är ett föräldravikariat på 8 månader.

Tjänstebeskrivning/Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent kommer du framför allt att arbeta med leverantörsreskontra vilket innebär arbetsuppgifter såsom att scanna och verifiera samtliga inkommande leverantörsfakturor. Du kommer även arbeta med hela flödet på leverantörsreskontra. Vi söker en konsult till vår kund som är en av Nordens ledande skönhetsbutiker och kontoret är beläget i centrala Stockholm.

Arbetsuppgifter som dagligen förekommer är:

Upplägg av nya leverantörer
Hantering av påminnelser och krav
Inskanning av inkommande leverantörsfakturor
Registrering och attest av leverantörsfakturor
Bokning av kassarapporter
Betalning avleverantörsfakturor
Andra uppgifter som rör leverantörsreskontra

Lämplig bakgrund

Vi letar efter dig som antingen har pluggat klart eller är junior ekonomiassistent och har intresse att lära sig mer av detta.
Vidare önskas att du har datorvana och goda kunskaper Office-paketet.
Du bör ha goda kunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift.

Som person är du ha noggrann, snabblärd och har lätt för att strukturera upp ditt arbete. Vi söker en social person som fungerar utmärkt såväl i grupp som i självständigt arbete. Vidare har du en mycket god kommunikativ förmåga. Du är engagerad i ditt arbete och det är självklart för dig att hela tiden arbeta med att förbättra och effektivisera arbetet.

Bra att veta
Ovanstående är ett föräldravikariat på 8 månader med start 1 mars och det är en heltidstjänst. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cassandra Klang, 076 647 16 43.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Publiceringsdatum
2019-01-16

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cassandra Klang cassandra.klang@sjr.se

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
4558399

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: