Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till Söderort

Experis AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Experis Finance söker nu en ekonomiassistent till vår kunds leverantörsreskontraavdelning med placering söder om söder. Du ingår i en grupp om nio ekonomer och företaget är ett tillverkande sådant. Uppdraget är ett konsultuppdrag som sträcker sig mellan fyra till sex månader med start omgående.


Publiceringsdatum
2017-03-03

Dina arbetsuppgifter
* Scanna och ankomstregistrera ankommande fakturor
* Skicka ut omkostnadsfakturor för kontering och attestering till organisationen
* Viss kontering och attestering av omkostnadsfakturor
* Matchning av inköpsrelaterade fakturor: kontroll av pris, artikelnummer på fakturan mot inköpsorder
* Kontakta inköpare vid differens mellan faktura och inköpsorder
* Bevaka och påminna att omkostnadsfakturor blir attesterade i organisationen
* Betalning av fakturor manuellt
* Avstämning mellan kontoutdrag från externa leverantörer och leverantörsreskontran
* Utredningar gällande felfakturering, felbetalning, systemfel
* Behjälplig med support till organisationen.



Vem är du?

Vi söker dig som är gymnasieekonom eller motsvarande. Du har några års erfarenhet av leverantörskontraarbete. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i ett större affärssystem. Då många av företagets kunder och leverantörer finns utomlands är god engelska ett krav. Vi ser det även meriterande med goda Excelkunskaper.

Som person är du noggrann och ansvarsfull. Du är en flexibel teamspelare med god samarbetsförmåga.



Vad kan vi erbjuda dig?

På Experis Finance får du som konsult kompetensutveckling genom längre kvalificerade uppdrag. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktuppgifter

För mer information om uppdraget, vänligen kontakta Jeanette Hagen på telefon: 08-7362857 eller

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-10
Ange följande referens när du ansöker: 18871
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jeanette L Hagen jeanette.hagen@se.experis.com 08-736 28 57

Företag
Experis AB

Adress
Experis AB
11181
11181 0180

Kontorsadress
klarabergsgatan 29

Jobbnummer
3354697

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: