Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till Odd Molly - Placera Personal AB - Ekonomiassistentjobb i Stockholm
Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till Odd Molly
Placera Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Odd Molly är ett snabbt växande designföretag som nu söker en erfaren och driven ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till bolagets vackra huvudkontor i Gamla Stan i Stockholm. På huvudkontoret arbetar ca. 60 kollegor och här erbjuds du en spännande och utvecklande roll som ekonomiassistent på ett mycket trevligt företag som har bland annat har kollektivavtal, personalrabatt samt friskvårdsbidrag till sina anställda.

Publiceringsdatum
2018-05-31

Om tjänsten
Du kommer som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra tillhöra ekonomiavdelningen och kommer att rapportera till redovisningschefen. Tjänsten kommer att tillsättas så snart som möjligt och du blir anställd som konsult via Placera Personal under 6 månader och därefter är tanken att du går över i en anställning direkt till kund om båda parter är nöjda.

Dina arbetsuppgifter
I tjänsten som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra kommer du självständigt arbeta med:

* Skanna och verifiera inkommande leverantörsfakturor och varufakturor
* Matchning av varufakturor och leveranser till lagret
* Betalningar
* Anläggningstillgångar
* Momsrelaterade frågor
* Likviditetsplanering
* Löpande bokföring
* Kontoavstämningar och annat bokslutsarbete


Kvalifikationer
För att trivas i rollen tror vi att du är:

* Gymnasial utbildning inom ekonomi
* Har minst ett par års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter inom leverantörsreskontra
* Analytiskt lagd med känsla för siffror
* Erfarenhet av affärssystem
* Har en god kommunikativ förmåga och behärskar svenska i tal och skrift

Personligt
Som person är du en riktig teamplayer med ett driv och som tycker det är roligt att utveckla nya rutiner och processer inom redovisning. Du får också gärna vara analytisk och trivas med att sätta dina egna mål och självständigt ta eget ansvar för att nå dessa. Vidare är du prestigelös, duktig på att prioritera och får saker och ting gjorda.

Arbetstid/ varaktighet
Heltid: 40h/v med möjlighet till flex
Start: omgående, så snart som möjligt.

Stämmer beskrivningen in på dig? Sök tjänsten omgående - urval sker löpande!

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Nyckelord: leverantörsreskontra, ekonomiassistent, bokföring, löpande bokföring

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid: 40 tim/h Hyrköp, konsultuppdrag på 6 månader som sedan kommer gå över i en anställning om båda parter är nöjda.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Ekenstam 0765362708

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Jobbnummer
4178134

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: