Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till Kristianstad

SJR / Ekonomiassistentjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Kristianstad, Hässleholm, Hörby, Höör, Perstorp eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra? Trivs du i en roll där du får arbeta både med ekonomi och effektivisering? Då har vi jobbet för dig! Vi söker nu en positiv och driftig ekonomiassistent till vår kund i Kristianstad. Uppdraget löper initialt på under en sexmånadersperiod och för rätt person finns goda möjligheter att övergå i anställning hos kund. Tillsättning är omgående så passa på att skicka in din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2018-08-22

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att ligga på leverantörsreskontran. Du kommer att arbeta med att lägga upp nya leverantörer, scanna, verifiera och signera leverantörsfakturor för betalning, matcha inköpsfakturor mot order med mera. Utöver dina dagliga arbetsuppgifter kommer fokus även ligga på att utveckla och förbättra hela hanteringen av leverantörsfakturaflödet för att det ska fungera effektivt.

Bakgrund
För att passa till denna tjänst ser vi att du har ett helhetsperspektiv och en grundlig förståelse i hur redovisning fungerar. Därför behöver du ha ett par års erfarenhet från en liknande roll med leverantörsfakturahantering. Vi ser också att du har ett systemintresse och en fallenhet för att jobba i system. Engelska och svenska talar och skriver du obehindrat.

Vem är du?

Som person är du pigg och positiv. Du är kommunikativ och trivs att arbeta i en organisation med tempo där det händer saker. Ordning och reda är en självklarhet för dig, du lämnar ingenting ofärdigt och du slutför dina arbetsuppgifter med stor noggrannhet. Du är även en driven person som gillar att utveckla och förnya, inte minst system och hantering av flöden.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotta Jerleke 040-6655103

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
4303689

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: