Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till Fortex Internati

Bonsai Consulting AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bonsai Consulting AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Trollhättan, Malmö eller i hela Sverige

Fortex International är handelshuset som lyckats förvandla pappershandeln till en smartare, mer progressiv och dynamisk bransch. Deras affärsidé är att skapa långsiktiga affärer genom kontakt med kunder och leverantörer över hela världen. Fortex förstår att personalen är den enskilt viktigaste tillgången som får affärsidén att gå från just idé till verklighet. Därför är de nu, tillsammans med oss på Bonsai, på jakt efter en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra och utbetalningar.

På plats hittar vi idag ett glatt gäng på ca 30 personer som tillsammans ser till att Fortex förblir ett av de mest framgångsrika bolagen i branschen. Deras främsta specialitet som de köper och säljer är olika pappers- och kartongkvaliteter till förpackningsindustrin, men de hanterar också många andra typer av papper utöver detta.

Rollen som ekonomiassistent innefattar

• Fakturahantering av alla inkommande fakturor inklusive post, mail, scanning och utskrifter. Attestkontroll, kontering och bokföring av fakturor
• Bokning av varumottag till lager
• Administration av utbetalningar till agenter och leverantörer enligt policy
• Kontroll och administration av förskott, kommissioner och eventuella restposter
• Avstämning av leverantörsreskontra och relaterade konton mot huvudbok
• Ansvar för att skapa och uppdatera detaljerade rutinbeskrivningar och manualer
• Backup och stöd för ekonomiansvarig och ansvarig för kundreskontra, samt vara behjälplig med i övrigt förekommande uppgifter efter behov

Färdigheter och kvalifikationer

• Gymnasieexamen inom ekonomiprogrammet

Vi värdesätter

• Erfarenhet av att ha arbetat som ekonomiassistent eller liknande
• Grundläggande kunskap inom redovisning, inköp och leverantörsreskontra
• Kunskap inom Cietrade och/eller Sage 500
• Högskoleutbildning inom ekonomi är meriterande men inget krav

Start: Omgående
Placeringsort: Göteborg, Billdal
Omfattning: Heltid

Vi är Bonsai Consulting
Sedan vår lansering i februari 2016 har vi konstant jobbat med att förbättra bemanningsbranschen. Den ska inte bestå av onödigt långa, komplicerade processer, låg transparens och dålig kommunikation. Bonsai Consulting fungerar som en brygga mellan talanger och arbetsgivare i behov av personal för allt från deltid till heltidstjänster och rekryteringar. Allt detta möjliggörs genom vår egenutvecklade plattform, gjord för att ta dagens bemanning in i framtiden. Kort och gott, Bonsai Consulting står för effektivitet och kvalitet i alla led.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2019-10-11

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bonsai Consulting AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bonsai Consulting AB (org.nr 559112-9282), http://www.bonsai.se

Arbetsplats
Bonsai

Jobbnummer
4864466

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bonsai Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bonsai Consulting AB: