Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till företag på Söder

Placera Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2016-04-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till företag på Söder" (publicerad 2017-12-12) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Företaget
Vår är ett privat vård- och omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom äldreomsorg, sjukvård och psykisk hälsa. Det är en stor koncern med över 10 000 medarbetare runt om i Sverige, Norge och Danmark. De sitter i fina lokaler nära Årsta med en ekonomiavdelning på ca 30 personer. Just nu har de ett tillfälligt behov av en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra med start omgående.

Tjänsten
Som ekonomiassistent kommer du att assistera personer som är bolagsansvariga hos vår kund. Du registrerar och följer upp leverantörsfakturor, lägger upp nya leverantörer i deras system samt ringer leverantörer gällande påminnelser och inkassokrav. Ekonomisystemet som vår kund använder sig av är Agresso. Du kommer hantera flera processer samtidigt och här läggs det stor vikt vid att du är snabblärd och har lätt för att sätta din in i nya system. Detta är en heltidstjänst med start omgående där du kommer bli anställd som konsult via Placera Personal. Uppdragsperioden är på 3 månader med goda möjligheter till förlängning.

Publiceringsdatum
2016-04-01

Kvalifikationer
Vi söker dig som har följande bakgrund
Du har erfarenhet av leverantörsreskontra
Du har erfarenhet av något ekonomisystem, agresso är meriterande
Du har mycket goda kunskaper i officepaketet, främst Excel

Dina personliga egenskaper
Som person är du nyfiken, driven och snabblärd. Du innehar en god kommunikativ förmåga och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp.

Intresse för tjänsten?
Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Detta är en heltidstjänst där du blir anställd som konsult via Placera Personal. Uppdraget är på 3 månader med start omgående, med möjlighet till förlängning.

Ersättning
Fast lön, enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-01
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lovisa Torbacke, Rekryterare 08-586 22720

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2757424

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: