Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till Aditro
Aditro / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aditro i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Norrköping,
Örebro eller i
hela Sverige Bakgrund
Är du en serviceinriktad och strukturerad ekonomiassistent med erfarenhet inom leverantörsreskontra? Är du lösningsorienterad och tycker om att agera självständigt? Då har du hittat rätt! Till Aditros huvudkontor i Sundbyberg söker vi nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra på deltid.
Publiceringsdatum2018-06-05ArbetsuppgifterSom Ekonomiassistent kommer du att arbeta med varierande administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att ansvara för flera olika uppgifter parallellt vilket ställer din struktureringsförmåga och detaljorientering på prov, men också din servicekänsla, flexibilitet och förmåga att prioritera. Tjänsten är förlagd på deltid, 60%.
Du kommer att arbeta med;
• Inskanning och verifiering av fakturor samt inkommande posthantering, fysisk samt elektronisk
• Kontering och distribuering av inkommande omkostnadsfakturor
• Hantering av betalningar av leverantörsfakturor
• Avstämning av leverantörsreskontra
• Delaktig i månads- och årsbokslut
Din profil och bakgrund
Vi söker dig som är noggrann, initiativrik och självständig i ditt arbetssätt. Du är duktig på att hitta lösningar och tycker om att leverera service på hög nivå. Du är social och trivs med att samarbeta och bygga relationer i organisationen på ett prestigelöst sätt. Vidare tror vi att du motiveras av att skapa ordning och reda i en verksamhet i ständig förändring och att utföra dina uppgifter med hög kvalitet.
KvalifikationerDu har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och erfarenhet av arbete på en ekonomi- eller redovisningsavdelning. Du har goda kunskaper om leverantörsreskontraprocessen och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från att arbeta med medelstora reskontraflöden. Vi tror att du har minst 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter men det är dina personliga egenskaper som är viktigast för rollen! Tjänsten kräver att du är en van användare av Officepaketet samt allmänt systemkunnig. Du behärskar engelska och svenska väl i tal och skrift.
Om du känner igen dig i beskrivningen, skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 30 juni.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
VI ÄR ADITRO
Aditro är ledande leverantör av HR-, lönesystem och outsourcing i Norden. 'We move the world of HR' genom att samspela tillsammans med våra kunder och har nu över 50 års erfarenhet. Idag är vi över 750 engagerade medarbetare i Norden som hjälper våra kunder att automatisera och digitalisera HR- och löneprocesser. Vårt uppdrag är att hjälpa till med att skapa en bättre medarbetarupplevelse genom att göra HR-processer mindre tidskrävande och enklare.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Aditros verksamhet genomsyras av våra värderingar: Leading, Committed, People Centric.
Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Är du nyfiken på att veta mer? Besök
www.aditro.comVaraktighet, arbetstid
Deltid/ Ej specificerat
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva-Carin Beltrami, Group Accounting Manager
eva-carin.beltrami@aditro.com +46 (0)72 570 7215
Camilla Regn, Facklig representant Unionen
camilla.regn@aditro.com +46104511807
FöretagAditro
AdressAditro
Löfströms Allé 5
17266 Sundbyberg
KontorsadressLöfströms Allé 5
Jobbnummer 4188197
Observera att sista ansökningsdag har passerat.