Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Avanzera AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Tillsammans med vår kund söker vi omgående efter en erfaren ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Detta är ett konsultuppdrag på heltid där du kommer att vara anställd konsult hos Avanzera och arbeta ute hos vår kund. Uppdraget väntas pågå i minst 6 månader, med mycket goda möjligheter till förlängning.

Vår kund är ett spännande och väletablerat företag med verksamhet i många länder. Du kommer att tillhöra det svenska kontoret som är placerat nära centrala Stockholm med mycket goda förbindelser.

Du blir en del av ett reskontrateam där ni stöttar och hjälper varandra, men tjänsten innebär också ett självständigt arbete med mycket frihet under ansvar och möjlighet att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan.

Då detta är ett konsultuppdrag innebär det att du anställs hos oss på Avanzera och din arbetsplats är hos vår kund. Som konsult hos Avanzera kan du känna dig trygg, du har fast månadslön, betald semester och en dedikerad konsultchef som finns som bollplank under hela vår gemensamma resa.

Är du nyfiken på vad våra konsulter säger om hur det är att arbeta hos oss? Gå gärna in och läs vad våra medarbetare har givit oss för omdöme på:

https://www.reco.se/avanzera-ab

Publiceringsdatum
2024-08-05

Dina arbetsuppgifter
• Bokföring: Hantera inkommande leverantörsfakturor
• Betalningar: Förbereda och genomföra betalningar samt kontrollera och godkänna dessa.
• Avstämningar: Utföra regelbundna avstämningar för att säkerställa korrekt bokföring.
• Påminnelser och uppföljning: Hantera betalningspåminnelser samt utreda och följa upp obetalda fakturor.
• Kravhantering: Hantera kravärenden, inkassoprocesser och ärenden hos Kronofogden.
• Processförbättring: Delta i utvecklingen och förbättringen av rutiner och processer inom leverantörsreskontra.
• Samarbete: Arbeta nära med andra avdelningar för att säkerställa effektiva och smidiga ekonomiska flöden.

Bakgrund
Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet som ekonomiassistent. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Som person är du positiv, flexibel och har en serviceinriktad inställning. Du har förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för ditt arbete. Dessutom har du lätt för att ta till dig ny information och en vilja att lära dig nya arbetsuppgifter.

Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du har möjlighet att utvecklas och växa i din roll. Hos oss får du arbeta i ett dynamiskt team med stöd från erfarna kollegor. Vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv och erbjuder möjlighet till flextid och arbete hemifrån.

Om företaget
Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.

Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1690".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avanzera AB (org.nr 556520-1182), http://www.avanzera.se

Kontakt
Vera Wallentin
vera.wallentin@avanzera.se

Jobbnummer
8823935

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: