Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2020-10-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra" (publicerad 2021-01-29) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2020-10-21Om tjänstenVi söker nu för vår kunds räkning en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra som finns tillgänglig omgående för ett uppdrag som kommer att pågå cirka 2-3 månader. Som ekonomiassistent kommer du bland annat att arbeta med att granska och matcha fakturor, arbeta med validering av fakturor, momspålägg, inkasso och påminnelser samt assistera och stötta dina kollegor gällande övriga frågor som kan förekomma på en ekonomiavdelning kopplat till leverantörsreskontra.
I din roll som Ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Fakturahantering
• Inkasso och påminnelser
• Administrativa uppgifter
• Interna och externa kontaktytor
• Övriga vanligt förekommande uppgifter relaterat till leverantörsreskontra
Tjänsten som Ekonomiassistent är ett konsultuppdrag på heltid med placering i Solna med start omgående och som sträcker sig initialt cirka 2-3 månader.
Om dig
Vi söker dig med erfarenhet av ekonomirelaterat arbete inom leverantörsreskontra och som vill utvecklas i din roll. Du kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och du tycker om att arbeta i och stötta gruppen du tillhör. Vidare ser vi att du som person är glad och positiv, serviceinriktad, noggrann och har ett intresse för att arbeta med ekonomirelaterad administration. Om du har arbetat i systemet Basware tidigare ser vi detta som meriterande.
Viktigt för tjänsten är:
• Goda datorkunskaper
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Nogrann och flexibel
• Erfarenhet av leverantörsreskontra, gärna från ett större företag
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Anders Lindén via Adecco 010 - 173 73 00
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Sökord
Ekonomiassistent , leverantörsreskontra , Solna , Adecco
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-10-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-33249".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Jobbnummer 5410395
Observera att sista ansökningsdag har passerat.