Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra - Stockholm City

Experis AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2017-06-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra - Stockholm City" (publicerad 2017-07-28) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Nu söker vi på Experis Finance dig med erfarenhet från rollen som ekonomiassistent för kunds räkning. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och inititalt 4-6 månader framåt, men med möjlighet till förlängning. Placering för uppdraget är på Kungsholmen, Stockholm.

Arbetsbeskrivning ekonomiassistent

* Ansvara för att leverantörsbetalningar och andra betalningar blir gjorda enligt förfallodatum och lösa eventuella problem som uppstår
* Boka utbetalningar av leverantörsfakturor och andra betalningar i ekonomisystemet
* Boka inbetalningar från olika typer av valutainflöden; kontanter, korttransaktioner, fakturainbetalningar
* Ansvara för avstämningar mellan likvidkonton i banken och redovisningssystemet, Dynamics Axapta.
* Kundkontakter med butiker och dotterbolag.


Vad krävs för att passa i rollen som ekonomiassistent?

Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med betalningar mot bank, gärna inom kund- eller leverantörsreskontra, så att du har förståelse för flödet från att en faktura kommer in till dess att den är betald. Det är ett plus om du tidigare har arbetat med avstämningar mot bank. Erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning inom detaljhandeln samt med hantering av stora volymer ser vi även som meriterande.

Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna för denna tjänst. Det är mycket viktigt att du är noggrann, flexibel och snabblärd. Du ska kunna hantera att arbeta i en rörlig och föränderlig miljö där alla rutiner och ramar inte ännu är satta. Du får även gärna vara en person som bidrar med tankar om utveckling och förbättring och inte är rädd för att "hugga i".


Vad kan vi erbjuda dig?

Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Ansökan Varmt välkommen med din ansökan. Har du frågor om uppdraget, vänligen kontakta Kandidatspecialist Elin Widén, .

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2017-06-02

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-23
Ange följande referens när du ansöker: 24478
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Aurell-Sundvall aau@se.experis.com 08 - 736 29 66

Företag
Experis AB

Adress
Experis AB
11181
11181 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
3535196

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: