Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra - Stockholm City

Experis Finance AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance AB i Stockholm, Norrköping eller i hela Sverige

Nu söker vi på Experis Finance dig med erfarenhet från rollen som ekonomiassistent för kunds räkning. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och 6 månader framåt, men vid rätt kompetens och person finns det även möjlighet till anställning hos kund. Placering för uppdraget är på Kungsholmen, i Stockholm.

Arbetsuppgifter ekonomiassistent



* Ansvara för leverantörsbetalningar och andra betalningar blir gjorda enligt förfallodatum och lösa eventuella problem som uppstår
* Boka utbetalningar av leverantörsfakturor och andra betalningar i ekonomisystemet
* Boka inbetalningar från olika typer av valutainflöden; kontanter, korttransaktioner, fakturainbetalningar
* Ansvara för avstämningar mellan likvidkonton i banken och redovisningssystemet, Dynamics Axapta. Detta görs med hjälp av olika system, som t ex Adra Accounts och Balancer.
* Kundkontakter med butiker och dotterbolag.



Vad krävs för att passa i rollen som ekonomiassistent?



Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med betalningar mot bank, gärna inom kund- eller leverantörskontran, så att du har förståelse för flödet från att en faktura kommer in till dess att den är betald. Erfarenhet arbete på en ekonomiavdelning inom detaljhandeln ser vi som meriterande. Som person är du noggrann, flexibel och snabblärd. Det är viktigat att du är stresstålig och har vana av att arbeta i högt tempo.



Information om uppdraget som ekonomiassistent

* Kungsholmen, Stockholm
* Heltid, 100%
* Konsultuppdrag
* Start snarast, uppdragslängd minst 6 månader
* Vid rätt person, finns det även goda möjligheter till direktanställning hos företaget
* Antal platser: 4 stycken



Vad kan vi erbjuda dig?



Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.



Publiceringsdatum
2017-05-17

Så ansöker du


Varmt välkommen med din ansökan. Har du frågor om uppdraget, eller om anställning hos Experis är kan du maila Kandidatspecialist Elin Widén

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-31
Ange följande referens när du ansöker: 22994
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elin Widen Elin.Widen@se.experis.com

Företag
Experis Finance AB

Adress
Experis Finance AB
11181
11181 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
3503906

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance AB: