Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra - Solna
Andara / Ekonomiassistentjobb / Solna
2018-02-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra - Solna" (publicerad 2019-03-01) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Andara i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Nu söker vi på Andara dig med erfarenhet från rollen som ekonomiassistent för kunds räkning. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och initialt 4-6 månader framåt och med möjlighet till förlängning. Placering för uppdraget är i kundens fina lokaler i Solna.
Publiceringsdatum2018-02-22Dina arbetsuppgifter• Ansvara för att leverantörsbetalningar och andra betalningar blir gjorda enligt förfallodatum och lösa eventuella problem som uppstår
• Boka utbetalningar av leverantörsfakturor och andra betalningar i ekonomisystemet
• Boka inbetalningar från olika typer av valutainflöden; kontanter, korttransaktioner, fakturainbetalningar
• Ansvara för avstämningar mellan likvidkonton i banken och redovisningssystemet, Dynamics Axapta.
• Kundkontakter med butiker och dotterbolag.
Vad krävs för att passa för detta uppdrag som ekonomiassistent?
Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med betalningar mot bank, gärna inom kund- eller leverantörsreskontra, så att du har förståelse för flödet från att en faktura kommer in till dess att den är betald. Det är ett plus om du tidigare har arbetat med avstämningar mot bank. Erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning inom detaljhandeln samt med hantering av stora volymer ser vi även som meriterande.
Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna för denna tjänst. Det är mycket viktigt att du är noggrann, flexibel och snabblärd. Du ska kunna hantera att arbeta i en rörlig och föränderlig miljö där alla rutiner och ramar inte ännu är satta. Du får gärna vara en person som bidrar med tankar om utveckling och förbättring och inte är rädd för att "hugga i".
Mer om tjänsten:
• Tillsättning: så snart som möjligt
• Eventuellt kan uppdraget övergå till anställning hos kunden efter hyrtidens slut
• Omfattning: heltid med flex och normala kontorstider
• Placering: Solna
• Uppdragstyp: 4 - 6 månaders inhyrning med möjlighet till förlängning
För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varför jobba med oss?
På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och våra kunder.- AnställningsförmånerVi erbjuder marknadsmässiga löner och semesterersättning. Din anställning omfattas givetvis även av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.
• Medryckande medarbetaraktiviteterVi är måna om att du ska känna dig delaktig. Därför anordnar vi regelbundet varierande och roliga aktiviteter för våra medarbetare.
• Hos oss blir du sedd och hördVi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSvante Norin
svante.norin@andara.se 08-409 256 02
FöretagAndara
AdressAndara
Järnvägsgatan 36
13154 Nacka
KontorsadressJärnvägsgatan 36, Nacka
Jobbnummer 3980258
Observera att sista ansökningsdag har passerat.