Ekonomiassistent inom leverantör och kundreskontra

TNG Group AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Lyhörd och strukturerad ekonomiassistent inom leverantörsreskontra och kundreskontra till kund i Stockholm med start omgående

Är du vår kunds nästa ekonomiassistent med intresse och kunskap inom såväl leverantörsreskontra som kundreskontra och tycker att struktur, noggrannhet och samarbetsförmåga är ord som beskriver dig? Har du arbetat några år med liknande uppgifter och nu vill utvecklas vidare på ett stort och ledande IT-bolag? Nu söker vår kund i Stockholm med placering i Kista sin nya kollega. Välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Vår kund har kul på jobbet och alla medarbetare är en viktig del i deras gemensamma utveckling av avdelningen. Påverkansmöjligheten här är stor och de sätter stort värde i att samarbeta och lösa vardagliga utmaningar tillsammans.

Kompetensbreddning inom avdelningen gynnar den egna utvecklingen genom möjlighet till olika typer av arbetsuppgifter och uppdrag inom området för ekonomi.

Publiceringsdatum
2022-10-11

Arbetsuppgifter
* Kontering av leverantörsfakturor
* Periodiseringar av kostnader via leverantörsfakturor
* Löpande arbetsuppgifter såsom mailsupport, telefon
* Bedömning av stoppad order pga förfallna utgående fakturor
* Kravstoppade fakturor
* Proaktiv kundkontakt
* Utredning oplacerade betalningar
* Vissa förekommande arbetsuppgifter relaterade till bokslut
* Inkasso både inkommande och utgående fakturor
* Service till våra interna kunder

Värt att veta

Detta är ett konsultuppdrag på 8 månader med start omgående. Placering är i Kista och arbetstiderna är måndag-fredag kl. 8-17. Företaget tillämpar en en hybridmodell där de varvar hemarbete med arbete på kontoret.

Våra förväntningar

För att lyckas i rollen har du gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi samt ett par års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter som ekonomiassistent. Du har vana att arbeta med periodiseringar och kontering av fakturor. Det är ett plus om du har erfarenhet av bokslutsarbete, representation och momsfrågor.

Vidare behöver du ha goda kunskaper i Officepaketet generellt och framför allt Excel, där pivottabell och vlockup kunskaper krävs.

Meriterande systemkunskaper: Navision och/eller SAP samt Palette.

Som person är du strukturerad, noggrann och har en god samarbetsförmåga. Du är lyhörd och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Tng Group AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tng Group AB (org.nr 556648-2781), https://www.tng.se/

Arbetsplats
TNG Group AB

Kontakt
Affärsansvarig Rekryterare
Helena Söderström
helena.soderstrom@tng.se
070-710 35 61

Jobbnummer
7064251

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: